JAg får inte svenska titlar ens på svenska filmer

Blir inte riktigt klok på hur Media manager samlar i data.

Två exempel

Emil och griseknoen

JAg har ett filnamn som är “Emil och griseknoen.mv4”

När den scannas av media manager kommer den upp som “emil and the piglet”

Detta trots att jag valt svenska som språk vid sökningen

Har varit inne i TMDB och säkerställt att både orginaltitel och “localized” titel är Emil och griseknoen men ändå kommer …the piglet upp"

Ett annat exempel

Filmen “underbar och älskad av alla” svensk film med svensk orginaltitel.

mitt filnamn är “underbar och älskad av alla.mv4”

Denna kommer upp som “Wonderful and loved by all”

Här är det ännu underligare för det finns ju ingenting i filnamnet som antyder att det skall vara filmen “wonderful and loved by all” så någonstans i metadatat för filmen på tmdb måste ju “underbar och älskad” av alla finnas annars hade den ju inte hittats.

Jag kan ju möjligen förstå om en engelsk film med engelsk orginaltitel kommer upp och inte dess svenska översättning men nu är det ju två filmer med svensk orginaltitel som jag dessutom gör en svensk sökning på.

Följande sökordning har jag

TheMoviedb

Wikipedia

Freebase

Jag blir inte klok på det är.

Är det någon som har några kloka tankar varför det blir fel?

detta var bara två exempel. Skulle säga att jag har genomgående detta problem.

Är det jag som tänker fel eller är det möjligtvis en bugg någonstans?

MrG

Hmm, fungerar för mig för Emil och griseknoen då jag satt svenska som språk på den sektionen. Jag har dock “Freebase” över “theMovieDB”.

Testade att ta bort sektionen och sätta TheMovieDB överst, och det blev svenska även denna gång efter jag skapat sektionen.

Vad använder du för version av Plex?

Testa även sätta Freebase över Wikipedia då du skapar en ny test-sektion för att lösa detta.

Det lite magi över det här :slight_smile:

Faktum är att när jag en timme efter jag postade denna tråd provade fungerade plötsligt även Emil och Griseknoen för mig.

Detta efter att jag slitit i veckor.

Kanske för at jag ett par veckor tidigare själv hade uppdaterat theMovie DB, kanske för att jag numera körde den senaste incremental build.

Dock blir “Underbar och älskad (och på jobbet går det också bra)” fortfarande Wonderful and loved by all.

Så om jag fortsätter att skriva in alla filmer som blir fel i detta forum kanske de börjar fungera ett par timmar senare :wink:

Jag provar att laborera lite med olika ordning på¨Freebase, Wikipedia etc så får vi se om det kan hjälpa.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.