Ta bort enskilda serier

hej

jag måste vara helt blind och handikappad.. hittar inte hur man tar bort separata tv serier i serie mappen.. hittar bara hur man tar bort hela sektionen :O

nån som vet?

har googlat men hittar bara hur man gjorde på den gamla interfacen (plex wiki lite outdated?)

ingen som vet??

Till att börja med måste jag varna för att jag kör Plex (och alla andra program) enbart på engelska, så jag måste beskriva en del saker med engelska termer, eftersom jag inte vet vilka motsvarande svenska termer som används.

ingen som vet??

Allt som ligger i en käll-folder kopplad till en Plex-sektion när den genomsöks för 'scan/refresh/update' kommer att inkluderas i den sektionens media-lista.

Så för att bli av med en serie ur "TV shows"-sektionen så behöver du antingen radera den seriens huvudfolder, eller flytta den någon annanstans så att den inte längre ligger i en folder som ingår i någon Plex-sektion. Därefter använder du helt enkelt kommandot "Refresh TV shows" i den berörda sektionen, så att dess media-lista 'byggs om', nu utan den borttagna serien. Beroende på din PMS-konfiguration så kan du också behöva använda kommandot "Empty Trash" i samband med en sådan utrensning. Själv har jag dock konfigurerat min PMS-installation så att den automatiskt gör 'Empty Trash' vid varje ny 'Refresh'

Någon enstaka gång kan det bli problem med att få bort något ur listan, även efter att media-filerna tagits bort.

Det antyder antingen en program-bugg, eller att något blivit fel-registrerat i media-databasen.

Själv hade jag ett sådant problem nyligen, som dock löstes genom upprepade 'Refresh'-kommandon.

(Det rensade bort ett avsnitt per kommando ur listan, därefter hela serien, när alla episoder försvunnit.)

MVH: Ronald Andersson (aka: dlanor)