Har haft Plex ett tag nu och med jämna mellanrum upplevt problem med att appen i TV:n tappar kontakt med servern på datorn. Har vid olika tillfällen bytt IP adress på servern och följt efter med TV:n och på så sätt fått det att lira igen.
Så INTE denna gång...
PC med Windows 8 kopplad med kabel till BBB modem Thomson ST780. Trådlöst till TV apparaterna (en UE40ES5505 från 2012 med IP 192.168.1.66 och Plex app version 1.006, och en UE55D6750 från 2011 med IP 192.168.1.65 och plex app version 1.006)
Plex servern föreslår själv IP 192.168.1.65 vilket kolliderar(?) med stora tv:n. Byter till en IP som inte används men det lirar inte ändå.
Har testat att installara en tidigare version av Plex media server utan framgång.
Har fått för mig att man ska se servern i utforskaren(?) vilket jag gör ibland men jag kan inte få fram några egenskaper för den. Innebär det att Servern inte finns/syns? Vad har jag i så fall gjort för fel?
Är ganska nära ett rejält sammanbrott som kan vara svårt att hämta sig från...
Extremt tacksam för hjälp. Kommer inte längre själv.
Låter som du har något knas i ditt nätverk, dvs. inget med plex att göra.
Vad har din dator för ip-nummer?
Har sakerna fasta adresser eller kör du dhcp?
Jag hade själv satt datorn på fast adress, ex. 192.168.1.2, se till att du sätter den på en adress UTANFÖR dhcp-poolen i routern, sen låta tv-apparaterna köra på dhcp).
Kolla sen brandväggen i windows 8 så inte den spärrar någon trafik.
Visade sig att jag inte förstod hur en server eller Plex fungerar. Det löste sig sedan jag satt statisk IP på datorn och valt datorns IP adress i tv-apparaterna.