ik heb op mijn broertjes samsung tv PLEX geinsteerd, dit is allemaal goedgegaan.
vervolgens heb ik het PMS addres toegevoegd van mijn UPC ip-adres waar mijn plex-server draait in DMZ.
de plex zegt ierder keer "plex couldn't connect to server" is dit een firewall probleem aan de kant van mijn broertjes router of ligt dit aan mijn router firewall?
via mijn iphaone app kan ik wel vanaf overal films en series kijken.
ik hoop dat jullie mijn probleem snappen en mij kunnen helpen.
je hebt het over je UPC IP adres. dat is een beetje vreemde benaming voor een IP adres. bedoel je daarmee het lokale IP adres (iets met 192.168.x.x ?). draaien de TV en de plex media server allebei binnen hetzelfde netwerk?
ik bedoel hierbij niet een lokaal ip-adres 192.168.x.x
ik bedoel echt een openbaar ip-adres die ik heb van UPC in diemen.
mijn broertje woont in Almere en ik in diemen. en mijn ip-adres van UPC is 80.56.x.x mijn PC waar PLEX op draait moet benaderbaar zijn omdat deze PC als DMZ staat.
airvideo en airplayit werken ook zo.
ik hoop dat je snap wat ik graag wil en of dit werkt!
het lijkt me sterk dat PLEX alleen lokale ip-adressen snap.
Een ander punt is dat de Samsung client geen gebruik maakt van transcoding en dus de originele videobestanden afspeelt. Dit betekent dat jij (de kant waar de Plex Media Server zich bevindt) een flinke upload snelheid moet hebben om de video bij je broer op de tv te kunnen laten spelen.