Tv4Play

@meo said:
Hej,

Det kanske är lönt att posta loggen ovan i OpenPHT delen av forumet för att se om det finns någon som kan tolka den bättre(jag gissar bara). Har dock kollat lite mer i loggen och tex så verkar det finnas fel som rör audio(discontinuity etc). Strömmarna ifrån TV4/SVT etc har ju AAC som codec och få förstärkare/tv-apparater stödjer detta. Ser ut som att PHT försöker transcoda ljudet och kanske får problem och ger upp?

Vilda ideer:

• Om du klickar i “Always ask” i Preferences->Network->Quality->Online Video Quality och sen provar alla varianter, funkar någon av 720p strömmarna(ska finnas 3 st om jag minns rätt)?
  • Vad händer om du kopplar in laptopen till TV:n, funkar 720p då eller samma fel?
  • Om du installerar Plex Home Theater på NUC:en, hur funkar det?

SVT har ju bla ändrat hur videoströmmarna encodas, dvs tidigare hade de allt ifrån 720p ner till 240p men numera bara 720p eller 288p(med olika bitrates).

Hej igen
Jo jag får kanske kolla om ngn i OpenPHT har någon idé.
Jag provade alla tre strömmar och den översta är alltid den bästa.
Med den klarade jag spela ett klipp i ca 10 minuter vilket är rekord.
Satte också ljudinställningarna till “inte kompatibel AAC förstärkare” samt provat Force Transcode på/av.

Jag har provat att gå tillbaka till PHT utan förändrat resultat.Tyvärr kan jag inte koppla in min laptop då den saknar HDMI.

Tänkte på det här med ljudet. På laptopen är det ju Analog medans HDMI på NUC:en. Är det någon mer inställning där man kan prova?

Hej, jag får ju bara följande felmeddelande när jag försöker att titta på något program via tv4play: “Cannot load M3U8: 404 not found”, det spelar ingen roll vilken player jag använder, min PMS körs på en Asus Windows 10 Pro x64 Desktop, och jag har även en server körs ‘remote’ över Internet på en MSI Laptop med Windows 10 Home x64.

Jag har även letat efter uppdateringar, utan att finna några…

Vad jag förstått så är det stora problem med just Windows 10 och kanaler, se bla https://forums.plex.tv/discussion/217932/plex-does-not-work-on-windows-10

…Ja, men det fungerade ju för ca. 3 Veckor sedan, med samma set-up, och samma version av PMS…

Ok

Kan du slänga upp några loggfiler så går det lättare att felsöka problemet?

“com.plexapp.system.log”
hittas via https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201106148-Channel-Log-Files

samt
“Plex Media Server.log”
hittas via https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250417-Plex-Media-Server-Log-Files

Starta om Plex Media Server och prova sen att gå in på TV4 pluginen och starta ett program.

Har det något med att TV4 har börjat att kräva obligatorisk inloggning till deras playtjänst?

Aha, har inte kollat hemsidan på länge.

Får se hur länge det går innan nåt måste skrivas om, testade precis och pluginen fungerar fortfarande

Efter att TV4 ändrat så man måste vara inloggad så får jag inte det att funka varken via PCn eller Samsung TVn.

Ok, provade nu igen och det fungerar fortfarande för mig(jag använder inte pluginens inloggingsfunktion eftersom den endast är gjord för premiumabonemmang).

Vilket program testade du med?

Gah! Klockrent, tur du sa det med inloggningen! Jag reggade mig och loggade in av bara farten när dom ändrade sidan. Loggade ut och nu funkar det perfekt igen! Tusen tack! Felmeddelandet jag fick var nog för övrigt samma som ecsjjgg fick lite längre upp i tråden. kan det vara samma misstag, prova logga ut helt enkelt?

@Johlar
Fint!

@ecsjjgg:
Är det premium du har problem med? Det gjordes en uppdatering för inloggningsförfarandet den 9 apr, osäker på när den uppdateringen släpptes.

Ja, nu fungerar tv4play pluginen igen… I alla fall gratis-programmen…> @Johlar said:

Gah! Klockrent, tur du sa det med inloggningen! Jag reggade mig och loggade in av bara farten när dom ändrade sidan. Loggade ut och nu funkar det perfekt igen! Tusen tack! Felmeddelandet jag fick var nog för övrigt samma som ecsjjgg fick lite längre upp i tråden. kan det vara samma misstag, prova logga ut helt enkelt?

Skickade precis in en uppdateringsbegäran som fixar problemet med “Alla program” och “Kategorier”.

Tv4play verkar ha gjort om sin app vilket gör att det inte fungerar i plex längre. Går detta att fixa?

@Skogholm said:
Tv4play verkar ha gjort om sin app vilket gör att det inte fungerar i plex längre. Går detta att fixa?

Jag undrar också detta?

@magwin said:

@Skogholm said:

Jag undrar också detta?

Jag med!

Det går att fixa. Bara att byta ut en hls mot hls3 i Services pluginen. Dock kräver det en PMS uppdatering för att dessa rättningen ska levereras nu för tiden om jag förstått det rätt.
Vet inte om @meo är på g.

@JeppeTh said:
Det går att fixa. Bara att byta ut en hls mot hls3 i Services pluginen. Dock kräver det en PMS uppdatering för att dessa rättningen ska levereras nu för tiden om jag förstått det rätt.

Tack JeppeTh! Kunde fixa det tack vare ditt råd :)>-

@Shazlash said:

@JeppeTh said:

Bra - ser att Meo redan fixat - så det är på g.
Även om han valde en annan lösning:
https://github.com/plexinc-plugins/Services.bundle/commit/36d33ba9466b35229a2ed359b221b60e54bbe9fd

@JeppeTh said:

@Shazlash said:

@JeppeTh said:

Bra - ser att Meo redan fixat - så det är på g.
Även om han valde en annan lösning:
https://github.com/plexinc-plugins/Services.bundle/commit/36d33ba9466b35229a2ed359b221b60e54bbe9fd

Perfekt, tusen tack!