Er der nogen som kender en måde hvorpå jeg kan rippe dvder med undertekster (embedded) som kan afspilles og vises på QNAP plex server.
Jeg har forsøgt at rippe med Handbrake, Vidcoder og Makemkv og i alle tilfælde vises undertekster ikke korrekt. Underteksterne vises med underlige karakterer på max 3 tegn. Det gælder både engelske og danske undertekster. Jeg har forsøgt med WEB interface, Iphone og Ipad.
Bruger jeg i stedet min Plex server på min windows pc, så er vises underteksterne korrekt. Og det er præcist de samme film.
Selvom PMS faktisk har en funktion i sig som gør, at en afspiller kan bede om teksten i utf-8 format, er det desværre en funktion, som fejler de fleste gange for PMS
Mit bedste råt til dig er ikke at embedde teksterne, men at have dem ved siden af din fil, som flg:
MinFilm.mkv
MinFilm.da.srt
MinFiln.en.srt
Ved ovenstående, kan nu nemt konvertere dem til utf-8 ved hjælp af mit plug-in SRT2Utf-8
Hej Jakob.....jeg har filmene i mkv på TS-239 Pro men plex opsat på den gik ikke..hakker for meget. Så en laptop med i3 cpu klarer den opgave...kan næsten trække 2 samtidige :-)
Enten hent en extern subtitle fil i srt format (Anbefalet) og vær sikker på den er i utf-8 format!
Automatisk vha mit srt2utf8 snap-in (Se min signatur) eller evt vha. Subtitle Edit som faktisk kan eksportere fra en mkv fil og ud i et eksternt format
Hvis du så vil have det ind i samme mkv igen, skal du bruge mkvmerge
Jeg bliver nok nød til at overgive mig! Og gå efter en løsning med eksterne undertekster eller eksportere og importere dem igen. Jeg vil helst have dem imbedded.
heyJolle65 det jeg gør det nå jeg ripper DVDer er jeg ripper dem med DVDFab 9 der kan du vælge af rippe VobSub Undertæsterne ved siden af filmen da VobSub er Biliede text og ikke almindelige text som i en srt fil men du kan åbene VobSub med Subtitle Edit og convert dem til srt eller ass vad der nu passer dig best du skal det siges af du bliver nød til af google og download da_DK.dic før du begynder af convert danske undertexter
og vis du gerne vil have Undertexterne i filmen bagefter kan du flette dem sammen med mkvtoolnix det er en omvej og tager noget tid men det virker
jeg laver nemlige selv danske undertexter til Anime