Kan ikke fjerne undertekster

Godt råd søges: Selvom jeg har sat indstillingerne:

Settings \ server \ languages \ subtitle mode \ manually selected

så viser mine film konsekvent undertekster. Også selvom der i afspillervinduet står at undertekster er slået fra?

Og de er ikke brændt ind i filmen. Jeg bruger MACDVDripper Pro til at kopierer mine film, formatet er .m4v.

Hvad kan jeg gøre?

Check:

https://app.plex.tv/desktop/settings/account

Hvad skal jeg se der?

Lyd- og undetekstindstillinger er sat til “Manual select” men alligevel er de slået til og selvom de er slået fra vises de alligevel.

Tja, du kiggede det rigtige sted :wink:
Bruger settings vil nemlig tage affekt over server settings.

Du er nu nød til at give mere info her…

Hvilken Plex player bruger du?
Hvilken PMS server/Platform bruger du?
Afspiller du en optimized version?
Debug logs fra PMS, lige efter du har duplikeret “fejlen” i en zip fil

1 Like

Det finder jeg, så snart jeg er hjemme igen.
Tak for anvisninger,

Jesper

Endelig tilbage. Jeg er ikke nogen haj og ikke alle spørgsmålene er jeg sikker på at jeg forstår.

Bruger Plex Media Server seneste version (opdateret i dag) installeret på en Macbook Air. Den henter filmene fra en WDMyCloud.
Jeg bruger ikke optimerede versioner da jeg ikke helt forstår hvad det betyder at konvertere filmene, om original filen ændres, der laves en kopi eller lign. eller om det betyder noget for pladsen på harddisken.

“Debug logs fra PMS, lige efter du har duplikeret “fejlen” i en zip fil” - forstår jeg desværre ikke. Jeg afspiller en film og den viser undertekste selvom der står: “Undertekster Ingen”

Må nok erkende at det desværre kræver for meget teknisk viden at bruge Plex.

Ah, og måske wer det bare mig som er dum. Jeg har brug Plex Media Server til at se film og her viser problemet sig.
Nu har jeg forsøgsvis downloadet Plex Media Player og her kan jeg fint se film uden undertekster. Den opføre sig altså nu som den skal :blush:

Nok nærmere, at du via en browser, skulle transcode, og derfor blev underteksten brændt ind

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.