Undertexter visas ej

Saknar lite info för att ha en chans att hjälpa dig :)
Typ, vilken klient har du? Vilken version av PMS har du? Har du alltid haft detta problemet? Om inte, när började det? Gjorde du något speciellt runt den tidpunkten såsom till exempel uppdatering av något? Har du upplevt detta problem med någon tidigare version av PMS/klienten? Vilket operativsystem är det på datorn som har PMS installerat på sig?
Kommer även behöva att du skickar upp din Plex Media Server.log hit så jag kan ta en ■■■■ i den. Berätta exakt vilken tid som du senast såg detta fenomen. Om du inte minns, återskapa felet och håll koll på klockan :)

Jag hoppar in i denna tråd.

Servern snurrar på Windows 7 Ultimate.

Klienterna jag testat är Windows 7 Enterprise och Windows 7 Ultimate.

Jag kör senaste versionerna av både klient och server.

Vid klockslag 09.25 startar jag första avsnittet av Suits och då läser den inte in srt-filen.

Vid klockslag 09.27 startar jag andra avsnittet av Suits och då läser den in srt-filen.

Varför läser den inte in srt-filen till första avsnittet?

Filerna heter:

suits.s01e01.720p.hdtv.x264-orenji.mkv

suits.s01e01.720p.hdtv.x264-orenji-eng.srt

suits.s01e02.720p.hdtv.x264-ctu.mkv

suits.s01e02.720p.hdtv.x264-ctu-eng.srt

Bifogar loggen för händelsen.

1. Den där loggen kändes inte som Plex Media Server.log, kan du skicka upp den istället.
2. Du ska inte ha streck innan språkdefinitionen. Prova: suits.s01e01.720p.hdtv.x264-orenji.eng.srt istället, och refresha.
  1. Jag kopiera ut händelsen för det jag provade från Plex Media Server.log, men självklart kan jag bifoga hela loggen.
  2. BS-player sätter ett bindestreck som standard så det är lite jobbigt att byta det på varje. Det ska väl fungera med ett bindestreck?

När jag provade nu, för att lägga upp hela loggen till dig, så fungerar det direkt utan problem trots att jag inte gjort någon ändring på något. Mycket märkligt.

1. Jag kopiera ut händelsen för det jag provade från Plex Media Server.log, men självklart kan jag bifoga hela loggen.
2. BS-player sätter ett bindestreck som standard så det är lite jobbigt att byta det på varje. Det ska väl fungera med ett bindestreck?

När jag provade nu, för att lägga upp hela loggen till dig, så fungerar det direkt utan problem trots att jag inte gjort någon ändring på något. Mycket märkligt.

Hmm. Möjligt att koden stödjer bindestreck också. Trodde inte det, men om det står rätt språk då du ska välja undertexten så är det väl så smile.gif

Hej alla, jag hoppas jag får tränga mig in på den här tråden för mitt problem känns ganska lika. Jag är ny på det här att kika på film från filer. Hårdvaran jag har är en NAS i ett nätverk och en billig Samsung BlueRay spelare och jag har presic skaffat en Boxee Box. Jag har en MKV-fil som när jag tittar på datorn blir svensktextad om jag högerklickar på VLC-spelaren och väljer undertexter. Spelar jag filen via min BlueRay-spelare har jag inte kunnat få fram någon undertext, men om jag kör den via Boxee Box så fungerar textningen. Sen har jag en helt annan mapp med srt-fil och då får jag undertexter när jag spelar den via BlueRay-spelaren, men inte via Boxee Box.

Jag hänger inte med på vad skillnaderna ska vara för visst ska väl Boxee Box klara mkv och srt?

Hej alla, jag hoppas jag får tränga mig in på den här tråden för mitt problem känns ganska lika. Jag är ny på det här att kika på film från filer. Hårdvaran jag har är en NAS i ett nätverk och en billig Samsung BlueRay spelare och jag har presic skaffat en Boxee Box. Jag har en MKV-fil som när jag tittar på datorn blir svensktextad om jag högerklickar på VLC-spelaren och väljer undertexter. Spelar jag filen via min BlueRay-spelare har jag inte kunnat få fram någon undertext, men om jag kör den via Boxee Box så fungerar textningen. Sen har jag en helt annan mapp med srt-fil och då får jag undertexter när jag spelar den via BlueRay-spelaren, men inte via Boxee Box.

Jag hänger inte med på vad skillnaderna ska vara för visst ska väl Boxee Box klara mkv och srt?

Nu tror jag du har hamnat fel. Detta är ett forum for Plex, och inte Boxee. :)

Japp, du har sååååå rätt. När jag satt i natt och Googlade för att försöka hitta lösning på mitt probem så hamnade jag mitt i tråden och trodde Plex var ett forum bara och inte en produkt som jag ser nu att det är. Ber om ursäkt att jag inte såg mig för.

Japp, du har sååååå rätt. När jag satt i natt och Googlade för att försöka hitta lösning på mitt probem så hamnade jag mitt i tråden och trodde Plex var ett forum bara och inte en produkt som jag ser nu att det är. Ber om ursäkt att jag inte såg mig för.

Late nate google =) så udnerbart :P

Late nate google =) så udnerbart :P

Hörrö sippade du på flaskan en natt i förtid? ;)

:slight_smile:

Sent from my iPad using Tapatalk

Nä, det var bara lyckoruset efter att ha fått en juklapp :P

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.