Har stött på ett litet problem sedan den sista uppdateringen. När jag lägger till media på min NAS så uppdaterar inte Media Manager det automatiskt längre. Förut så gjorde det efter en 15-30min efter det hade lagts till. Vad kan problemet vara? Nu måste jag göra det själv i Media Manager. Finns det ingen knapp i Plex Media Center som man kan göra det än att gå ur Plex och in i Media Manager för att göra det?
Kolla i inställningarna för PMS och se om automat-refresh fortfarande är påslagit. Om den är påslagen, hur har du mountat NAS:et? AFP? SMB?
Och är det OSX du kör PMS på? Vilken version av OSX isåfall?
Hmm. Minns just en grej. Är du 100,000,000% säker att det fungerat tidigare? Mitt minne säger att Plex inte kan automatiskt känna av om något lagts till i en mapp som ligger på ett NAS. Detta på grund av att Plex använder sig av en funktion från Apple som heter FSEvents och den fungerar bara i OSX-filsystemen. Well, så var det iaf förra året. Kanske Apple uppdaterat den funktionen men jag tvivlar starkt på det.
Återigen, jag är blind. Blind som en höna. Jag ser att du nämnde att det automatiskt uppdaterades… efter en viss tid. Det förklarar det hela. Dubbelkolla att funktionen är påslagen, och att du har en vettig tid inställd.
Hej, ursäkta att jag inte har återkopplat. Efter uppdateringen så hade tydligen i bockningarna i media manager blivit urbockade som du antydde. Tack!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.