Jag gillar PLEX. Jag köpte därför en Smart TV från LG med inbyggd PLEX klient. Dessvärre fungerar det inte så värst vidare, så det var bortkastade pengar.
Nu är frågan: Om jag nu måste investera i något annat som via HDMI kanalen förser min TV med PLEX möjligheter vad är den bästa, enklaste och kanske kostnadseffektivaste lösningen?
Samsung Smart Hub till en Samsung-TV finns ju som ett alternativ. Jag har den tyvärr inte, men vad jag har sett på YouTube, så verkar det vara en riktigt bra lösning.
Macmini skulle jag vilja säga…
Varför Macmini istället för PC?
Tyst, snygg, och fortfarande så fungerar Plexklienten för Mac bäst av alla klienter.
Sen är det ju alltid en ratio mellan kostnad och kvalitet som ingen annan än dig kan besvara. Många är supernöjda med att bara köra t.ex. en hackad ATV2 som klient. Den kostar under tusingen och är enligt utsago väldigt behändig.
AppleTV2 lägger jag mitt ord på… Jag har kört en dedikerad MacMini till TVn i många år, men bytt ut den mot en ATV2 nu. Helt ljudlös, barnsäker och frusäker med en enkel fjärr samt aldrig nån risk att det skall komma upp nåt fönster med uppdatering eller nåt annat. Klienten till OSX är väl bättre, men iom de senaste uppdateringarna av klienten till ATV2 så har den kommit så nära att fördelarna överväger.
Och iom MyPlex så är det ju grymt smidigt att sätta upp flera ATV2. Både hemma, och hos föräldrar osv. Enkelt för min son som är tre år att kunna ha tillgång till sina filmer och musik när han är hos farmor eller mormor. För mig är den setupen så gott som fulländad. Och att kostnaden är under 1000kr är ju ett stort plus.
+1 på macmini här.
Kör min “mitten 2011” macmini tillsammans med en Samsung 8, 55" …funkar helt fantastiskt bra.
Den där samsung smart hub lösningen känns inte ett dugg stabil just nu.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.