Hej!
jag är som många andra helt ny på detta forumet, och jag köpte mig en mac mini igår pga att kunna köra Plex på den eftersom jag är väldigt imponerad av programmet!
men nu har jag stött på lite problem,
- jag har mina filer på en NAS men när jag startar om min Mac mini så måste jag ansluta till NAS:en trotts att jag har klickat i att kom ihåg mig. hur löser jag detta?
- jag har också suttit och läst här på forumet och titta på en introduktionsfilm som Atrus har lagt upp, men jag blir inte klok på hur man döper mappar och filer, jag har gjort en test mapp där jag har lagt in 7 filer jag har provat att döpa dem manuellt tex /movie/teest/Pirates of the Caribbean 4 (2011)/Pirates of the Caribbean 4 (2011).iso men då hittar inte plex den på imdb, och då provade jag programmet zeeb och döper filerna enligt instruktionsfilmen och lägger till imdb länken i namnet men den hittar inte det ändå, vad gör jag för fel?
- jag har även 5 filmer i en serie där 3 filmer får rätt namn och hämtar info från imdb medans två av filerna ser ut på följande enligt bilden:
/x22Maria Wern/x22 alla de stillsam… varför kommer /x22 med i filnamnet? har både provat att döpa om filen manuellt och med hjälp av zeeb.
- måste jag döpa om alla mappar så att de ser ut på följande x-men (2011)/x-men (2011).avi för att få det att fungera felfritt?
- kan man dela upp filerna i olika mappar i plex, tex atcion, komedi osv.
- hur gör man för att inte ha alla de alternativen som kommer upp när man trycker ex movies, då kommer det en lista där det är massa alternativ man kan välja på unwatched, recently released, recently added osv där är massor med alt som jag aldrig kommer att använda?
hoppas hoppas att ni förstår hur jag menar och att min bild kommer med som jag lagt till.