vart hittar jag plex katalogen på mac?

Jag tänkte installera navi-x plug in till min PMS på mac. Problemet är att jag hittar inte katalogen med alla plex filer på mac:en. Som jag fattar så ska jag ladda ner zip filen och lägga in den i plug in katalogen (https://github.com/kriska/navi-x-plex). Jag hittar plex app under program men ingen katalog. Någon som har tips?

/Hans

Den ligger under "/Users/username/Library/Application\ Support/Plex\ Media\ Server/Plug-ins/"

Där hittar jag tyvärr inte plex. Kan det ha blivit något fel vid installationen?

Är Plex Media Server installerad med din användare?

Om ja så då finns det en Plex Media Server folder i din Libary / Apllication support mapp. Annars ligger den under den användare som har installerat PMS.

OBS du kollade väll i din användares Library och inte den globala Library?

Lokal user lib

/Users/dinanvändare/Library/Application\ Support

Global

Library/Application\ Support

Ett tredje alternativ är att du någon gång i tiden flyttat din userdir till en annan disk eller liknande som i mitt fall ser det då ut så här

/Volumes/Home/yakumo/Library/Application\ Support/

Sitter du på mac med OS lion eller senare så kan den mappen vara gömd.

då måste man i finder gå in under "Gå" sen "gå till mapp" och där skrica ~/library om jag inte minns helt fel.

så fick iallafall jag göra för att komma åt den mappen.

Eller hålla nere Alt när man klickar på Gå, då syns den.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.