Jag ställer väl en fråga till på en gång då:
Finns det nåt sätt att slå på visning av antal spelningar i Plex? Det skulle vara smidigt att kunna se vilka avsnitt av en serie man tittat på i listorna.
Symbolen som ser ut som ett öga visar detta. Blått öga = ej visat avsnitt/film, grått öga = visat avsnitt/film
Precis, eller rättare sagt:
Blått öga = filmer eller tv-serieavsnitt du sett mindre än 90% av.
Grått öga = filmer eller tv-serieavsnitt du sett mer än 90% av.
Har för mig att Elan sa det nångång i förbifarten.
Aha!! Det förklarar varför blåtiran är kvar även fast man tjuvkikat lite i början :rolleyes:
Que? Vilket öga??? Jag ser banne mig inget öga... Kör senaste Plex. Var ska ögat vara?
Nåt sånt där öga har inte jag i Plex. Är det nån inställning nånstans?
Nja.
Under förutsättning att du använder en opåverkad Mediastream (alltså inte patchat den med några patchar som finns lite överallt på forumet), och att du är inne i TV-Shows, och att du använder t.ex. "Wide" som vy (finns även i andra vyer men på lite olika ställen då). Vilken vy använder du? (du tar vy-valen genom att titta på symbolen längst uppe till höger då du är inne i TV Shows. Pilen pekar åt det håll du ska trycka på piltangenterna på tangentbordet eller Apple Remoten).
Ah, OK. Jag använder vanilj-Mediastream, men jag använder inte TV shows-läget och jag använder Info List-vyn. Så den stora frågan är ju varför Plex inte kan hålla koll på visade program då?
Tyvärr har du missförstått hur det fungerar litegrann. Plex håller reda på det, och mycket annat. Det är upp till dom som skapar skin:et att programmera in vilka saker som ska synas.
Med det sagt så kanske funktionen finns i vanilj-Mediastream ändå men dom använder någon annan typ av symbol. Var laddade du hem skin:et?
Que? Det följer med Plex när man laddar hem det. Det är till och med default.
Edit: Jag tror jag förstår. När jag skrev "vanilj-Mediastream" så menade jag "vanligt, oförändrat mediastream". Sorry.
Det finns näligen en "vanilla"-version av MediaStream (eller Aeon, minns inte exakt vilken) så det var därför jag trodde det var den =)
Använder du inte TV-shows eller Bio-Filmer så syns inte ögat. Spelar du bara filmer via "Filmer" så finns inte det om jag inte minns fel. "Filmer" är bara en filhanterare.
Personligen, om du frågar mig, så är ju halva grejen med Plex TV-Show-delen och Biofilm-delen...
Det visste jag inte, att det fanns en vanilla-version. :)
Jo, jag har fattat att det är tufft med TV Shows och Movies-delarna, men jag får ingen ordning på det och har varken tid eller lust att sitta i timmar och döpa om filer och lägga dem på rätt ställen och skrapa om, och...
Så jag får nog leva utan "ögat". :) Fast det är lite konstigt att informationen finns men inte kan visas i "mitt" läge.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.