Hallo forumleden, zoals de titel aangeeft heb ik vanmiddag op 30 km afstand (of was het 40) mijn Plex server benaderd, een vriend aangemaakt, en hij heeft zijn email gekregen en een account aangemaakt. Nu zie ik thuis aangekomen niet op de server zijn naam/email bij 'vrienden' staan, maar staat hij nog op 'wachten'. Heeft hij iets dan niet goed gedaan? of is dit (hopelijk niet) iets structureels?
Dus als ik het goed begrijp moeten uitgenodigde 'vrienden' eerst op de website van Plex zich registreren en dan reageren op de verzonden uitnodiging? Nouja, wat ik daar van vindt is eigenlijk niet zo belangrijk, je forceert 'vrienden' dus eerst een account aan te maken, maar waar is die link dan met mijn server? Is die link er door de uitnodiging? of maakt mijn server bij contact met een 'vriend' verbinding met de Plex Homesite?? Als je me dat nog even kunt vertellen, dan snap ik de werkwijze (bijna) helemaal...
Dus als ik het goed begrijp moeten uitgenodigde 'vrienden' eerst op de website van Plex zich registreren en dan reageren op de verzonden uitnodiging? Nouja, wat ik daar van vindt is eigenlijk niet zo belangrijk, je forceert 'vrienden' dus eerst een account aan te maken, maar waar is die link dan met mijn server? Is die link er door de uitnodiging? of maakt mijn server bij contact met een 'vriend' verbinding met de Plex Homesite?? Als je me dat nog even kunt vertellen, dan snap ik de werkwijze (bijna) helemaal...
Je forceert niemand. Je vriend mag zelf bepalen of hij wel of geen gebruik wil maken van de plex services dan wel jouw plex server. Maar als hij dat wel wil, dan moet hij wel eerst een plex account aanmaken. Anders gaat het niet werken. Dat is net als wanneer jij hem wilt bellen. Hij zal een telefoon + belabonnement moeten hebben, anders kun je hem niet bellen.
Stap 1: zorgt dat je vriend een plex account heeft.