Waarom sommige video-ts films wel, en anderen niet?

Hallo,

Ik heb in mijn collectie diverse bestandstypes staan.

MKV en m2ts gaan over het algemeen prima (al heeft m2ts ook een paar niet-spoelbare films, waarbij het geluid nog wel doorloopt als je per ongeluk een keer terug spoelt, maar het beeld niet).

Echter bij de video-ts mappen kom je bij sommige films wel door het menu heen, terwijl anderen (de meesten) niet willen niet starten.

Hoe komt dat, en is er hoop dat Plex moeiteloos met video-ts gaat werken?

Ik heb er niet echt zin in om tientallen films om te gaan zetten met Handbrake (Mac).

Bovendien is dit altijd zoeken naar het juiste punt waarbij je geen afbreuk aan de kwaliteit doet.

Hoe doen jullie dat?

Bedankt..

Ik heb echt precies het zelfde probleem, ik heb een paar leuke films die er alleen zijn in DVD formaat maar gewoon niet willen afspelen....

Plex is niet echt bedoeld om compatible te zijn met disc-based media. Wat een DVD menu is voor een disc is Plex voor harde schijf vol films.

Dat ISO's/VIDEO_TS mappen in de desktop client van Plex toch enigszins werken komt omdat deze client gebaseerd is op XBMC code.

Wat je zou kunnen doen is de DVD images omzetten (remuxen) naar een MKV container (met MakeMKV), maar het comprimeren/omzetten middels Handbrake achterwege laten. Op die manier verlies je geen kwaliteit en hoef je niet te gaan experimenteren met compressie instellingen, maar je hebt wel een bestand waar Plex Media Server en alle clients mee om kunnen gaan.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.