Det sista låter ju som ett troligt scenario. Det kanske bara är klienten som körs under Görans inloggning, medans PMS ligger under någon annan användare.
Well, jag kör ej Windows heller. Filen bör dock ligga där om PMS startar upp som den ska. Och det gör den ju uppenbart eftersom du kan se servern från dina mobila enheter. Är det där rätt användare du kollar på nu? Alltså, är du inloggad som Göras-användaren och PMS körs på Göran-användaren också?
Du får gärna komma in på min Teamspeak 3 server och prata med mig och så får du gärna fjärrstyra min burk så du ser att jag inte skojar med er.
Ip till min ts3 znaz.mine.nu och jag nickar ZnaZ där inne
Det sista låter ju som ett troligt scenario. Det kanske bara är klienten som körs under Görans inloggning, medans PMS ligger under någon annan användare.
Om det vore så enkelt ;)
Du får gärna komma in på min Teamspeak 3 server och prata med mig och så får du gärna fjärrstyra min burk så du ser att jag inte skojar med er.
Ip till min ts3 znaz.mine.nu och jag nickar ZnaZ där inne
Låter som en bra idé. Jag kan inte närmaste timmarna. Men med lite tur senare ikväll.
Nice jag sätter mig vid burken efter 21.00
Har ni hittat någon lösning?
Nä, hittade ingen ledig tid den kvällen tyvärr, och annat har stått i vägen fram till nu :(
Och jag sitter på TS varje kväll efter 20.00 så det är bara att hoppa in är bra sugen på att få detta löst
Och jag sitter på TS varje kväll efter 20.00 så det är bara att hoppa in är bra sugen på att få detta löst
Hoppas jag har lite tid över imorrn kväll. Återkommer.
Vi hade en ganska lång sittning ikväll. Uppdatering till en fräsch 0.9.11.1 gav oss Plex Media Server.log tillbaka. Den innehöll en massa databas errors, som dyker upp direkt vid installation. Har fortfarande ingen aning vad som skapar det. Men har bett ZnaZ att skapa en användare på datorn som är utan svenska tecken. För jag kan inte förklara det på något annat sätt. Men vi får väl se.
Vi hade en ganska lång sittning ikväll. Uppdatering till en fräsch 0.9.11.1 gav oss Plex Media Server.log tillbaka. Den innehöll en massa databas errors, som dyker upp direkt vid installation. Har fortfarande ingen aning vad som skapar det. Men har bett ZnaZ att skapa en användare på datorn som är utan svenska tecken. För jag kan inte förklara det på något annat sätt. Men vi får väl se.
Som jag sa så har jag svårt att tro att det gör någon skillnad då jag hade samma användare innan det slutade att fungera.
Men jag skall prova att byta konto namn i kväll.
Fortsättning följer :)
Är fortfarande kanon nöjd med programmet och för att inte tala om supporten
Och att byta konto i Windows 8 var ingen lätt sak :(
Ändrade mitt namn på Microsoft sida men mappen ändrade inte namn.
Skapade ett nytt login och då funkar det som det ska göra.
Nått i den senaste windows gjorde så att namnet i min användarmapp stulade till det man får inte ha ett svenskt namn :)
Tackar för hjälpen i gen
Skulle vilja tillägga att detta inte är ett Windows problem.
Det bör justeras i Plex så att åäö fungerar i databasen
Absolut. Jag ska prata med grabbarna, nu när jag vet att det var det som strulade!
Lycka till med setupen nu!
Utvecklarna undrar om du har kvar några av loggarna? Dom vill se alla de där ERROR-meddelandena som dök upp.
Om du inte har kvar dom, skulle du kunna logga in på din gamla användare och återskapa felet och ladda upp loggarna?
Lägger upp dom i kväll
Är det någon annan fil du vill ha ?
Är det någon annan fil du vill ha ?
Ja. Uppdatera till 0.9.11.1 så att Plex Media Server.log genereras igen. Det var i den loggen som allt möjligt hemskt syntes.
Blev detta rätt ?
Blev detta rätt ?
Nope. Loggen heter Plex Media Server.log