Windows 8.1 & PS3

Vet inte när detta hände men i dag så ser jag min server men får meddelande om att det inte finns nått i katalogerna.

Både Windows och ps3an är uppdaterade.

Vill tillägga att ps3server funkar och att dom ligger på internt ip

Vet inte när detta hände men i dag så ser jag min server men får meddelande om att det inte finns nått i katalogerna.
Både Windows och ps3an är uppdaterade.

Är DLNA-funktionen igång i PMS Settings/Server? Har du testat starta om PMS? Vilken version av PMS har du?

DLNA är i gång och Version 0.9.9.10 har jag

Startat om ett flertal gånger

DLNA är i gång och Version 0.9.9.10 har jag

Startat om ett flertal gånger

Sitter PMS-datorn på samma subnät som din PS3:a? Alltså är dom kopplade till samma router med ingen annan router emellan som behöver konfiggas?

En router samma nät och jag har inte ändrat några inställningar bara uppdaterat Windows och PMS 

En router samma nät och jag har inte ändrat några inställningar bara uppdaterat Windows och PMS 

1. Bara? :) Vad menar du med att du uppdaterat Windows? har du gått från Windows 7 till Windows 8.1 eller något mitt emellan? Eller en liten patch bara?

2. Har du igång någon brandväggsapplikation eller funktion i routern?

3. Har du igång några andra DLNA servrar i din miljö samtidigt?

4. Vad säger DLNA-loggen då du försöker browsa dina sektioner?

1. Bara en vanlig Windows uppdate

2. Brandvägg i routern är samma som tidigare då det fungerade

3. Nej

4. Vart hittar jag den 

1. Bara en vanlig Windows uppdate

2. Brandvägg i routern är samma som tidigare då det fungerade

3. Nej

4. Vart hittar jag den 

4: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250417-Plex-Media-Server-Log-Files

Opps hadde nästan gett upp Plexen

Men detta är vad jag har för logfiler vilken vill du se ?

Plex.png

1. Starta om PMS.

2. Återskapa felet.

3. Ladda upp Plex DLNA Server Neptune.log och Plex Media Server.log

Det bör innehålla det som är intressant :)

1. Starta om PMS.

2. Återskapa felet.

3. Ladda upp Plex DLNA Server Neptune.log och Plex Media Server.log

Det bör innehålla det som är intressant :)

Som du ser så har jag inte Plex Media Server.log

Som du ser så har jag inte Plex Media Server.log

What?? Det har jag aldrig varit med om. Låter ju helknasigt.

Om det nu är så att du ej har någon annan Plexklient i ditt hushåll, så kan jag ej komma på något annat än att testa installera om PMS för att se om det fungerar bättre.

Om du har en Plexklient (t.ex. PHT) så vill jag gärna veta om den ser din server.

Allt funkar som det skall i iPhones och i ipaden

Och jag har installerat om två gånger provar att installera om i gen och raderar lite i registeredit

Allt funkar som det skall i iPhones och i ipaden
Och jag har installerat om två gånger provar att installera om i gen och raderar lite i registeredit

Låter ju helt galet att din PMS funkar, men att den inte skapar en Plex Media Server.log. Har aldrig varit med om det förut. Är du HELT säker att det inte finns en sådan fil här: %LOCALAPPDATA%\Plex Media Server\Logs\

Ser du nått om den i min skärmdump ?

Jag har den inte

Du får nog gå in på din server och titta, är inte säker på att den ligger i samma mapp som du har skärmdumpat.

Plex Media Server/Logs

Du får nog gå in på din server och titta, är inte säker på att den ligger i samma mapp som du har skärmdumpat.

Plex Media Server/Logs

Skall den inte ligga här ?

Om inte vart ligger den då ?

Plex2.png

Jag kör inte Windows, men jag tycker den borde ligga där. Atrus vet :-)

Skall den inte ligga här ?

Om inte vart ligger den då ?

Plex2.png

Well, jag kör ej Windows heller. Filen bör dock ligga där om PMS startar upp som den ska. Och det gör den ju uppenbart eftersom du kan se servern från dina mobila enheter. Är det där rätt användare du kollar på nu? Alltså, är du inloggad som Göras-användaren och PMS körs på Göran-användaren också?