undertexter windows PMS

Hej!

Jag har precis laddat ner icefilms och skulle gärna vilja kunna ladda ner undertexter till den men enligt PlexNine PMS subtitles (http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Subtitles) så fungerar det inte på windows ännu. Jag har PMS på win 8 och klienten i samsung tv. Någon som vet om det är på gång?

MVH/Hans

1. Visste inte ens att det fanns en sådan Plex-plugin, var hittade du den?

2. Visar den strömmat material från en hemsida? Isåfall så går det ej lägga till undertexter. Undertexterna måste slås på i pluginen och undertexterna måste finnas i strömmen från sidan på något sätt.

Jag hittade icefilms i unsupported plug in. Icefilms hämtar materialet från olika websidor. Trist att det inte fungerar. Via xbmc fungerar det klockrent att ladda ner undertexter. Hur kommer det sig att det inte går i plex?

Jag hittade icefilms i unsupported plug in. Icefilms hämtar materialet från olika websidor. Trist att det inte fungerar. Via xbmc fungerar det klockrent att ladda ner undertexter. Hur kommer det sig att det inte går i plex?

Kan du spela upp en ström från en webbsida och lägga till undertexter till den strömmen i XBMC? Kan du berätta hur du gör så kanske vi kan lista ut tillsammans om det går i Plex.

Kan du spela upp en ström från en webbsida och lägga till undertexter till den strömmen i XBMC? Kan du berätta hur du gör så kanske vi kan lista ut tillsammans om det går i Plex.

I XBMCs plugin framework finns möjligheten att komma åt spelaren direkt inifrån pluginen(och därmed peka på en undertext som läggs med). Denna möjlighet saknas tyvärr i Plex Plugin framework(ställt frågan i detta forum tidigare)  :(

Vad trist! Vi använder den funktionen otroligt mycket när vi kollar på serier via icefilms mm. Hade det fungerat på plex så hade det varit fulländat.

Går det att fixa till Plex också?

Går det att fixa till Plex också?

Allt går, men jag tvivlar på att det är en prioritet för utvecklarna just nu. Jag ska nämna för dom att intresset finns, men det är allt jag kan göra just nu.

Tackar :-).

Hmmm... kanske var lite snabb att svara på detta förut.

Det som inte går är att en plugin kan tala om för Plex att det finns en undertext till en videoström, men, i Plex Media Center klienten så kan man genom att klicka:

1. m
  2. Välja symbolen som ser ut en högtalare
  3. Browse for subtitle ...
  4. Välja en srt fil tex

få igång en undertext till en video spelad ifrån en plugin.

Detta betyder dock att du måste manuellt via en webläsare hämta hem undertexten själv och sedan peka ut den via ovanstående procedur.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.