Cd covers

hallo… ook nieuw hier… echt een super programma Plex !!

Het dvd gedeelte (oftewel film gedeelte) gaat hier nou prima. Met de automatische cover zoeker via de IMDB database

Nu wil ik hetzelfde voor de cd’s Maar ik krijg het niet voor mekaar dat hij automatisch de cd covers bij de juiste cd zet .

doe ik iets verkeerd ? of kan het gewoon niet zo makkelijk.

Grt

Harold

Allereerst moet je bij instellingen - muziek wel de optie Freedb (CDDB) (als ik het goed heb) aanvinken. Als je de juiste MP3 tags hebt ingesteld, en al je muziek laat scannen met plex (scan to library) moet het bij een aantal wel lukken, maar het werkt in mijn ogen niet goed. Dus ik raad je aan om via google afbeeldingen / bepaalde 'cd cover sites' op zoek te gaan naar de cd cover, en deze te renamen naar folder.jpg en in de desbetreffende map te zetten.

succes!

Ok… duidelijk… bedankt ! :slight_smile:

Heb je hier ook wat aan in library mode? nee toch? Ik heb het namelijk ook met folder.jpg. Als ik hem op library zet dan raak ik al die plaatjes kwijt.

Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik heb de albums ingeladen... netjes folder.jpg-tjes aangemaakt. Alleen wil ik van sommige albums de cover wijzigen. Ik hou de oude plaatjes, ook al staan er nieuwe in de map.

Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen??

Tnx

Heb een work-around gevonden

Ga naar Biblioteek > Appl.Support > Plex > userdata > Thumbnails > Music > verwijder alle bestanden

als je opnieuw start, maakt Plex een nieuwe scan en maakt de Thumbs opnieuw aan.

Wat meer werk… maar het werkt !!

:lol:

Ik werk zelf niet met de libaray functie. Ik heb een eigen indeling gemaakt naar soort muziek:

• Pop
    • Phil Collins - Serious Hits Live
    • Jamiroquai - Dynamite
    • UB40 - Greatest Hits
    • Top 2000 (2008)
    • Amy Winehouse - Back to Black
    • etc

• House
    • Luxury house for an exciting evening at home
    • Deadmau5 - Random Album Title
    • Ministry of Sound - The Annual 2004
    • etc

• Lounge
  • Bossa Nova
  • etc…
  • MP3

-Submap 70’s

-Submap 80’s

-Submap 90’s

-Submap 2000

-Submap House

-Submap Relax

(hierin staan allemaal losse mp3’s)

@ joris: Voor de gebruikers van de library functie adviseer ik om een goede mp3tagger (bijv. Mpfreaker http://www.lairware.com/mpfreaker/) aan te schaffen. Hiermee kun je ook de album pics aan de mp3tag’s koppelen.

greetz

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.