Ha ik zou zweren dat ik Silverlight geïnstalleerd had maar het blijkt niet zo te zijn
bedankt want het draait nu in elk geval
Wel is het geluid momenteel extreem zacht. Is er ergens een mogelijkheid om het menu te besturen wat normaal gesproken onderin beeld aanwezig is (geluid, vooruit/achteruit scrollen)
Gebruik je een toetsenbord of een Apple Remote?
Ik gebruik normaal gesproken een universal remote waarvan ik alle buttons heb gemapt op 10 apple remotes met behulp van Remote Buddy.
Ik kan wel vrij eenvoudig het screen sharen via mijn macbook en dat als toetsenbord gebruiken, maar dat is toch minder ideaal. Maar ook een toetsenbord commando kan ik via een scriptie eventueel wel inprogrammeren
Misschien ook handig om te weten; ik gebruik de optical-out dus opschroeven van het volume van de mac mini zelf heeft geen zin
De plugin maakt gebruik van de site van RTL xl, deze laat ook een cookie achter op de pc met de settings van de player, de snelste oplossing is dus om eerst op de mini even de site van rtlXL te openen, van een willekeurig programma het geluid van de player op max te zetten, dit word dan opgeslagen in het cookie, en die zal de plugin herkennen. Resultaat: goed geluid in Plex.
@possm
Dank je; klinkt als een erg eenvoudige oplossing. Vanavond even proberen!
Geprobeerd en inderdaad staat het volume nu op max. Echter, hij start nu de video niet meer op en blijft hangen op de commercial/leader. Enig idee?
Hmm dat is erg vreemd, ik heb een vergelijkbare setup. Geen issues hier. De oplossing voor het geluid werkt hier als een zonnetje, misschien de plugin eerste helemaal weghalen, en dan weer installen, heb ik geloof ik niet gedaan, maar het is het proberen waard.
In ieder geval bedankt en ik kijk uit naar een volgende versie!
Update: een herinstall van de plug-in werkte niet maar na een herinstall, het opnieuw cleanen van de safari cookies etc en een reboot van de mini werkt het naar behoren.
Het enige storende is dat er geen mogelijkheid is vooruit te spoelen of terug, maar verder is het een perfecte plug-in
Helemaal geweldig dat de plugin weer werkt, maar ik heb één kanttekening: de controls blijven in beeld staan tijdens het afspelen. Enig idee hoe ik dit weg kan krijgen?
Heb ik inderdaad ook, die controls gaan niet weg, wel super om te zien dat 't werkt… echt heel blij mee.
Bij mij gaan inderdaad ook de controls niet weg. Lijkt alsof dit probleem pas voorkwam met de nieuwe Silverlight.
Jammer dat de plugin inmiddels al een tijdje niet meer werkt, hij blijft maar laden zonder eind..
Toch bedankt voor alle tijd die je erin gestoken hebt!
De plugin werkt inderdaad niet meer. Hopelijk komt er nog een fix voor.
Is hier al iets bekend over? Heb een Windows plex server en zowel deze als uitzending gemist werken gewoon niet 
Zojuist een update voor RTL XL in de Channel Directory geplaatst. Dit is een volledig herschreven versie van de plugin die tevens een update in de Services bundle vereist. Beide bundles worden automatisch geupdate. Het kan zijn dat de inhoud van de nieuwe versie niet volledig overeenkomt met wat er op de RTL XL website aan video te bekijken valt. Dit heeft als oorzaak dat niet elke video voor elk platform/apparaat beschikbaar is. Aan missende programma’s of afleveringen kan ik dus helaas niet zo veel doen. Loop je tegen andere problemen aan, dan hoor ik 't graag!
Hoi Sander,
Mooie update, werkt perfect met plex/web, android en plexbmc. Echter op iOS werkt het niet.
Vermoedelijk omdat ios het video formaat niet snapt. Is het niet mogelijk om de plex transcoder te gebruiken voor iOS clients?
[EDIT]
Net even getest door in de iOS app direct play uit te zetten, en dan werkt het prima.
Ik niet of het mogelijk is voor jou om transcoding te forceren?
[/EDIT]
groet,
Joris
Ik krijg met de nieuwe update geen lijst van beschikbare afleveringen binnen wanneer ik een show open.
Reset / Uninstall / Install / Plex restart geprobeerd.
Hallo Joris,
Afhankelijk van de gebruikte client wordt een bepaalde videobron gekozen. De code die dit regelt bevatte echter een foutje waardoor dit niet goed ging. De aangepaste versie zou op elke client goed moeten werken. De update (zowel in de *RTL XL* als de *Services* bundle) is beschikbaar in de Channel Directory (maar waarschijnlijk door PMS al automatisch gedownload).
Probeer ajb nogmaals met de laatste update. Mocht dat nog niet werken, dan verneem ik graag van je met welke Plex client je probeert de channel te gebruiken, wat je Plex Media Server versie en OS is en liefst ontvang ik ook log files (com.plexapp.system.log & com.plexapp.plugins.rtlgemist.log) om na te kunnen gaan wat/waar het fout gaat.