Conversie mislukt. Een gewenste codec kon niet gevonden worden of kon niet geïnstalleerd worden.

Hallo. Sinds een week heb ik een Shield Tv. Ik heb deze aangeschaft om als plex server te gebruiken. Echter als ik een film wil starten krijg ik de volgende melding : Conversie mislukt. Een gewenste codec kon niet gevonden worden of kon niet geïnstalleerd worden. Als ik mijn computer of Raspberry Pi als server gebruik krijg ik deze melding niet. Het vreemde is ook dat mijn Samsung tv app de film wel afspeelt. Op mijn telefoon hoor ik alleen geluid. Kodi speelt de films op mijn Shield tv wel af.Het betreft Version 1.4.3.3433. Alvast bedankt voor een antwoord. Gr. Hanski

Het probleem waar je tegenaan loopt zou wellicht te maken kunnen hebben met niet ondersteunde film formaten.
Kijk hier eens naar de ondersteunde formaten op de NVIDIA Shield:
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/221099648-Limitations-When-Running-Plex-Media-Server-on-NVIDIA-SHIELD

Hallo. Heb via het internet een andere (recentere) versie van plex gevonden en deze geinstalleerd. Daarmee is het probleem opgelost. Vind het wel vreemd dat in de google store van de Shield geen recentere versie wordt gevonden.