Hej vet någon om det är en inställning.som gör att jag inte får full bild på min tv . kör allt från en macmini kan det vara den som inte ställer in sig ?
valt 1080 p i bildskärms inställningarna med det hjälper ej.
Hej,
Kan det vara så enkelt att du kör i “Windowed mode”? I så fall borde Kommando-F för Full screen hjälpa…
Hej igen. jag kör macmini med senaste os x 10.7.3
Vad jag menar med “Windowed mode” är att du kör Plex i ett fönster där du ser andra program och/eller skrivbordet bakom Plex, dvs som de flesta andra Mac applikationer. Genom att i Plex trycka Kommando-F (eller välja detta från Plex Windowmeny) växlar du mellan Full Screen och Windowed mode. Har du provat detta?
hej igen jo testade detta men det hjälper inte ser att macminin inte heller täcker hela tv.statar jag en film i plex så är den konstig själva filmen är en fyrkant som är mest mot vänster sen är det helt svart runt till höger
Det är väl overscan/underscan som är aktiverat. Det är en inställning som måste göras både i Macen och på TVn. På TVn kan den heta olika saker (jag har ingen SamsungTV).
overscan är inte i kryssat för gör jag det så försvinner hela menyraden
Har du rätt upplösning inställd i bildskärmsinställningar i Systeminställningar, dvs utanför Plex? Jag kör 1080p (PAL) från min Mac Mini mot min Full HD LCD…
Bra, då är det inställningarna i TVn du ska titta på.
Jag har också en Macmini med 10.7.3. Men jag har en slider för underscanning, och den kan jag justera så det blir perfekt…
Kryssrutan för overscan hade jag i Snow Leopard (10.6) om jag minns rätt.
hej har ingen slider bara en ruta att kryssa i men då försvinner menyraden mm.
Det verkar som fler har samma problem: https://discussions.apple.com/thread/2205894?start=0&tstart=0
Tror kenjon är inne på rätt spår, dvs undersöka tvns inställningsmöjligheter. Prova det både med och utan overscan. Lycka till!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.