Flimmer

Hejsan!

Jag har problem med att jag får upp flimmer på tv när jag kollar på film via plex. Dessa så kallade flimmer kommer mer frekvent desto “klarare” och aktiv bilden är. Ruskigt frustrerande att kolla på. Ingen skillnad om jag kollar 720p eller 480p, xvid eller mkv. Någon som vet vad problemet kan ligga i?

Har en Macbook pro (slutet 2010) 2,4ghz, 8 gb ram och en samsung tv, lcd 32". Kör hdmi-kabel emellan.

Det funkar utan flimmer och jag kör video från vlc men blir problem då jag använder plex…

Kör version Plex 0.9.5.2

Tack!

Hej och välkommen till forumet!
Det är lite svårt att säga. Jag skulle behöva se vad du menar med flimmer. Skulle du kunna testa filma fenomenet och lägga upp på någon sajt så vi kan se vad det är som händer?

Det kan vara att du har fel uppdateringsfrekvens på datorn, testa att höja eller sänka :) det gör du inne i bildskärmsinställningar, testa att sänk till t.ex. 24hz om den står på 50hz eller liknande.. Det skulle kunna lösa problemet :)

Och om det hjälper, läs även Atrus inlägg här:

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/36667-ryckig-bild-via-plex-vad-kan-det-bero-pa/page__pid__236086#entry236086

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.