Tjenare ;)
Jag har sökt och hittat en massa information om just detta men tyvärr inget som tilltalar mig och har hjälpt mig komma vidare. Jag har använt mig av XBMC ända sedan första versionen för XBOXen men tänkte testa Plex då jag hört mycket gott om det och känner att det verkar ha utvecklats mer åt det håll jag önskade från början. Speciellt för att jag kan streama från Plex till alla möjliga enheter som min familj använder.
Nu till det stora problemet. Går det verkligen inte att lista filer rakt av i Plex? Om jag t.ex hade en udda serie som inte fanns med på någon site där informations hämtas från kunde jag i XBMC lätt gå in i File View, högerklicka på just den film, serie eller det avsnitt jag ville lägga till och manuellt söka efter information eller lägga till en NFO fil för att få in informationen i databasen.
Jag har två kataloger i Plex, Series och Movies. Båda skrapar info från webben och det blir oftast bra. När det inte blir bra finns i alla fall avsnittet eller filmen där och jag har då möjlighet att gå in och ändra manuellt. Hur går jag tillväga för att lägga till information manuellt för en film eller ett avsnitt som inte ens hittas? Alla svar jag hittat hitills är om att man ska döpa allting rätt osv. Jag anser dock inte att jag gör fel då informationen helt enkelt inte finns där ute på webben :(
Går det inte att styra sitt bibliotek manuellt här och där samtidigt som man valt att hämta information från webben för det mesta som går? Jag skulle vilja att TV Series tillägget gav mig möjligheten till nån form av Personal Media "scanner" utan att behöva skapa en helt ny katalog i flex och välja den metoden?
Är som sagt ny när det gäller Plex och hoppas någon förstår vad jag vill göra :) Går inte detta är plex kanske helt enkelt för outvecklat och då måste jag välja en annan väg tillsvidare. Hoppas dock det enbart är jag som missat något eller inte riktigt förstått hela iden om hur Plex är uppbyggt för det verkar annars onekligen vara exakt det jag letat efter.
Tacksam för svar. Lev å må gott folk!
/ Masse