Hej!
Jag förstår mig verkligen inte på Plex 9 just nu. Jag har lyckats lägga in massa filmer och serier, det går finfint att kolla på dem, men jag får aldrig upp någon fanart eller info om varken filmer eller serier. Jag har försökt finna svar på problemet men hittar inget användbart, bara guider eller filmer där det står att man ska ändra till IMDB i Set Content när man ställer in källan för sin film-mapp till exempel, men den knappen eller möjligheten finns ju inte i Plex 9.
Så hur göra för att få fram detta?
Set Content och allt det gör du i Plex 0.8.X och tidigare, inte i 9:an. Får du inte fram någon metadata alls? Om du går in i PMM (Plex Media Managr) och kör en “forced refresh”, vad händer då? För att göra en sådan så håller du ned shift och klickar på refresh-knappen (den runda pilen) som du hittar i varje sektion.
Har precis börjat använda Plex och har börjat hajja nu att det skett en en hel del förändringar i och med Plex 9. Det var därför jag blev så förvirrad av de olika guiderna jag läste.
Nu har jag i alla fall fått kolla på det där med PMM och även TranspRAR så jag kan kolla på mina arkiverade filmer.
Det jag hade gjort innan var att lägga till min film-mapp som källa i Video-plugins menyn, så jag kunde ju kolla på filmerna men inte på rätt sätt, om man säger så
Problem löst
Hej har precis samma problem.Har provat med forced refresh men den hittar ingen info om nån av mina filmer.
Ta en ■■■■ här och se om något hjälper http://forums.plexapp.com/index.php/topic/20155-fresh-install-no-metadata-being-downloaded/page__st__20
PS: Välkommen hit :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.