Home Theater och delat material

Hej!

Har Plex som jag delar med två stycken. Alla vi tre har olika konton till Plex och jag har delat mitt innehåll till dem och en av dem till mig. Sen jag och den ena personen laddade ner Plex Home Theater så strular våra sedda/osedda serier/filmer. Det är så att om jag exempelvis börjar kolla på en serie på mitt konto, så står de sedan om den andra personen med sitt konto loggar in, att den har sett lika mycket som jag... Fortsätter den personen att kolla så ändras även det på mitt konto att jag har sett mer än vad jag har. Detta problemet har jag inte haft innan Plex home Theater.

Kan vara värt att säga att den tredje personen som kör med "gamla" Plex Media Center, påverkar inte sedd/osedd-status.

Är de något känt? Tycks inte hitta något om detta i forumet.

Mvh

Napalmas

Hej!

Har Plex som jag delar med två stycken. Alla vi tre har olika konton till Plex och jag har delat mitt innehåll till dem och en av dem till mig. Sen jag och den ena personen laddade ner Plex Home Theater så strular våra sedda/osedda serier/filmer. Det är så att om jag exempelvis börjar kolla på en serie på mitt konto, så står de sedan om den andra personen med sitt konto loggar in, att den har sett lika mycket som jag... Fortsätter den personen att kolla så ändras även det på mitt konto att jag har sett mer än vad jag har. Detta problemet har jag inte haft innan Plex home Theater.

Kan vara värt att säga att den tredje personen som kör med "gamla" Plex Media Center, påverkar inte sedd/osedd-status.

Är de något känt? Tycks inte hitta något om detta i forumet.

Mvh

Napalmas

Hmm, låter väldigt underligt. Det måste dock vara en server-bugg isf där det blir något fel med token-kommunikationen, då PHT använder tokens väldigt säkert. För att säkerställa detta, skulle du kunna försöka återskapa samma sak, men använda /web-spelaren istället för PHT?

Hej.

Har testat och det fungerar klockrent när man använder Plex web, dvs blandar inte ihop med mina sedd/osedda. Personen ser alltså allt som "osedd" i sin vy.

Testade logga in med kompisens konto på en dator som fortfarande har de "gamla" Plex Home Center, där fungerar de också fortfarande som det skall.

Problemet, som jag ser de, existerar endast i PHT.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.