Jag kör media servern på en windows 7 maskin och till en början gick det strålande men på senaste tiden så dyker inga kategorier upp i plex. Då jag använder favoriter så klarar jag mig till viss del (de fungerar) men det är jävligt tråkigt.
Jag läste någonstan att plex använder något applespråk (appletalk?) för att se kategorierna och att det kan strula på windowsmaskiner och att man kunde testa att installera om safari på windowsmaskinen för att resetta det, vilket jag gjort till ingen nytta.
ANledningen att jag inte vill ha senaste plex är för att vad jag förstår det det inte finns favorieter vilket jag använder med min harmonykontroll för att snabbt komma till olika delar av mitt bibliotek. Finns det ett annat sätt med laika eller vad den senaste versionen nu heter?
Efter att ha testat på en annan mac med 0.9.5.4 på så ser jag att det fungerar där. Det är alltså inget fel på pms på datorn utan något strul med 0.9.3.x och pms (senaste).
GÅr det att lösa?
Finns det något sätt att binda knappar på en harmonykontroll i 9.5x som man kunde med favoriter? Eller måste man klicka sig fram genom menyerna?
Favoriter blev borttagna iom 0.9.5-serien. En förbättrad favorit-funktion kommer dyka upp i framtiden.
Fram till dess så måste du leva utan den eller helt sonika fortsätta använda 0.9.3.X eller tidigare.