ingen subtitle vid .mkv och .srt på iPad

Jag har Plex instalelrad på en Mac mini och den kör jag även PMM på, när jag kopplar upp min iPad mot PMM och börjar kolla på en film så får jag ingen subtitle.

filmen är en .mkv fil och subtitlen är en .srt fil

filerna heter typ

film.namn.mkv

film.namn.sv.srt

Kollar jag på info på filmen in iPaden så ser jag att Subtitles är vald till Svenska

men ändå vill den inte köra texten

någon som har koll?

Om du kör EXAKT samma avsnitt/film i Macklienten från samma PMS, funkar det då?

Visade sig att om jag började kolla på filmen på samma maskin som PMS är installerad på så var jag tvungen att gå in och “browse for subtitle” och valde rätt undertexten, då började undertexten visas.

Testade att köra igång en Plex klient på min MBP över internet och fick text, men tyvärr ingen undertext på iPaden.

Jag har också problem med text lokalt. Har fått det att funka automatiskt över nätet, på min macbook. Inte på iPad dock.

Ok. Gå till showen i Media Manager, högerklicka på den och välj “Refresh metadata”. Vänta en minut. Testa sedan först på Macen. Sedan på iPaden.

Funkar inte hos mig. Helt "ren" installation, ny Mac Mini 2011 som aldrig har haft någonting annat än senaste Plex (9.3.4) och iOS-klient som är några dagar gammal.

Har provat med tre olika filmer som har inbäddade undertexter på engelska samt en extern .srt-fil med svensk text. I iPad-klienten kan jag välja mellan svensk eller engelsk undertext, men det är alltid den engelska (inbäddade) som visas. Det går att slå av texten helt, men det verkar alltså som att externa .srt-filer inte fungerar.

Lokalt på Mac Minin funkar det, likaså om jag kör Plex på en annan Mac och strömmar till den från Mac Minin.

Ser ut som det funkar efter ditt tips.
Måste jag göra så på varje film eller kan jag köra en update/refreash på alla filmer på en gång?

Tack!

Om du shift-klickar på refresh-knappen i PMM då du står i din film-sektion så kommer den göra det där för alla filmer.
Lycka till!

Om jag gör refresh på mina filmer funkar det här också, trodde att det var tillräckligt med en ny installation där det inte låg någon gammal info.

Hädanefter ska jag följa Atrus tips exakt :)

För att få en helt ren installation så måste man ta bort lite grejer från Application Support-mappen också, men det kanske du hade gjort?
Hursomhelst, härligt att det funkade för dig! :)

Det jag menade med "ren" var att det var en helt ny maskin som aldrig tidigare hade haft plex (eller något annat) installerat på sig.

Hej

Jag har också problem med srt på ipad.

Har följt denna guiden och får det inte att lira.

Har provat filmnamn.srt, filmnamn.swe.srt och filmnamn.sv.srt.

Shiftklickat valt vnlig refresh och refresh metadata.

Ngr fler ideer?

edit

Måste lägga till att detta bara verkar gälla serier??

Vanliga filmer får jag upp texten “okänd” på paddan så där hag jag text, men jag vill ha det på serierna också.

Kan det ha att göra med att det är mellanlag i namnsättningen på serie-episoderna?

Nä. Mellanslag är definitivt tillåtet. Kan du langa upp ett screenshot som visar exakt din folderstruktur och även visar vad filerna heter (både avsnitt och tvserienamn) så ska jag se om jag kan se något klassiskt fel som vissa gör.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.