iOS Problem, undertexter

Någon som har samma problem som jag har.

Mina undertexter som jag har till filmer och serier (ja dom har samma namn) fungerar inte så bra på min iPad längre. Spelar jag upp det i Plex Desktop fungerar det hur bra som helst

Om jag bäddar in dom så fungerar dom på iPad men inte Desktop, den säger att det är undertexter men dom visas inte.

Detta hände för ett tag sedan (kan inte komma ihåg om det var efter en uppdatering) innan dess har det alltid fungerar kanon bra.

Är det något jag missar, skall man ändra någon inställning

Någon som har samma problem som jag har.

Mina undertexter som jag har till filmer och serier (ja dom har samma namn) fungerar inte så bra på min iPad längre. Spelar jag upp det i Plex Desktop fungerar det hur bra som helst

Om jag bäddar in dom så fungerar dom på iPad men inte Desktop, den säger att det är undertexter men dom visas inte.

Detta hände för ett tag sedan (kan inte komma ihåg om det var efter en uppdatering) innan dess har det alltid fungerar kanon bra.

Är det något jag missar, skall man ändra någon inställning

Har du slagit på Universal Transcoder i iPad-appens inställningar? Om inte, slå på den och återkom om det hjälpte eller ej.

Och den ligger under Video i Inställningar.

Hej den funktionen finns inte i min version av Plex iOS och jag har den sista Ligger den någon annanstans?

Hej den funktionen finns inte i min version av Plex iOS och jag har den sista Ligger den någon annanstans?

Den fanns bara i versionen som var aktuell när du skapade denna tråd. Den som just släpptes har inbyggd logik som gör att Universal Transcoder används när den ska användas. Har du samma problem fortfarande?

Ja samma fel, men nu fungerar det om jag bäddar in dom i filmen, men bara om jag spelar upp dom i låg upplösning.

Ja samma fel, men nu fungerar det om jag bäddar in dom i filmen, men bara om jag spelar upp dom i låg upplösning.

Utvecklarna har skickat in en ny version av appen till Apple, och det är möjligt att den fixen löser detta.

Kan du testa nya versionen (när den släpps) och meddela mig här hur det gick?

Ja det kan jag göra, vet du när den kommer att finna tillgänglig?

Ja det kan jag göra, vet du när den kommer att finna tillgänglig?

Apple meddelar aldrig datum förrän den redan är släppt. Jag har för mig att snittet är 5-7 dagar, men mitt minne sviktar ibland.

Jag har också detta problem, fortfarande med version 3.3.1 från 13 december.

I princip inga subtitles visas längre sen några veckor tillbaks.

Jag har också detta problem, fortfarande med version 3.3.1 från 13 december.
I princip inga subtitles visas längre sen några veckor tillbaks.

Vilken PMS-version kör du?

Vilken PMS-version kör du?

0.9.8.17.2 som jag installerade igår och fan vet om inte det löste problemet! Inte hittat några filmer än som inte funkar i alla fall...
Gôtt!

/Nicke

Med den senase versionen av Plex iOS fungerar det för mig igen

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.