Har andvänt Plex i två veckor nu men har ett litet problem. Varje gång jag trycker på paus så blir bilden väldigt konstig. Det ser fruktansvärt fult ut. Så fort jag trycker play så fortsätter filmen som vanligt. Vad är problemet?
Hmm… två saker dyker upp direkt i huvudet som jag misstänker. Antingen har du en “bildförbättrarfunktion” påslagen, eller så har du en Macbook med ett X3100 chipset (Macbook från 2007 till tidigt 2009 hade dom chipsetten). Vilket av dom är det?
Jag har nya iMac 21,5'' som släpptes för några veckor sedan. Vet inte vad chipset är riktigt men tror det är 9400M jag har haha. Så då är det antagligen någon bildförbättrarfunktion. Vart kan jag ställa in sånt och vad är defult? Måste ha slagit på det av misstag. Vill hursomhelst gå tillbaka till hur det var från början
Edit: Jag hittade det! Lyckades får bort det där fula nu när jag pausar. :) Tack så jättemycket för hjälpen!! Och när vi ändå pratar om det; vilket av de "Interlaced Handeling" alternativen som finns att välja på är bäst? Jag har den på "none" nu.
Interlaced handling behöver du bara ändra om du ser på interlaced material. Det känns igen på många flimriga horisontella linjer på skärmen. Då kan du prova dig fram vilken metod som ger bäst bild. Som standardvärde skull jag ha det avslaget (som du har nu).