Port FW + annat strul
Först så vill jag bara säga att jag har verkligen letat i forumet för att hiita lösningar på mitt problem doch utan att lyckas...Igår installerade jag Plex 9.5.2 efter att tidigare ha haft 9.0.3 (tror jag att det var), för att försöka få igång allt som det är tänkt.
Mitt "ursprungliga" problem var nämligen att jag inte lyckades öppna Plex på min iPhone i 3G-läge, bara via WiFi. Efter lite strul fram och tillbaka igår lyckades jag lägga till min server i Media Manager, samt öppna porten 32400 på min router (Zyxel, vilket gjorde att jag i varje fall kunde se att min egna server fanns tillgänglig i Plex. Tyvärr så fortsätter strulet i än högre utsträckning i dag när jag testar det hela.
1. När jag försöker öppna min server i min iPhone får jag följande besked:
"Plex kunde inte ansluta till servern "Pellemans PC". Kontrollera att servern är påslagen och att dina nätverksanslutningar fungerar som de ska.
2. När jag nu ska öppna "Media Manager" för att kunna se över "Preferences" står den bara och tuggar utan att hitaa den!
Det känns som om jag plötsligt är helt låst, utan att varken komma fram eller bak!
Jag sitter med en Voip router emellan huvudroutern och datorn, men den har ju inte gett mig några som helst problem innan, och jag vet inte om det är detta som ställer till det nu? Vad jag inte förstår är att jag ju får olika ip-nr för WiFi och 3G, och jag kan bara öppna porten 32400 för ett av dessa på min router???
Jag hoppas att det jag skriver inte låter alltför tillkrånglat, utan att det faktiskt finns någon som förstår vad problemet är.
Om ni vill hja mer info så säg till! Jag lägger till så mycket som behövs för att få ording på detta :-)
Tack på förhand!