Hejsan,
Har på senare tid fått problem med att ljudet försvinner i Plex. Har senaste versionen av PMS och Plex på en mac mini. Främst gäller det när jag tittar på serier då jag kan ha ljud i menyerna och sen startar jag serien så har jag ljud när den visar sammanfattning men när introt till det nya avsnittet börjar så försvinner ljudet. Då får jag starta om Plex och återuppta spelningen där jag slutade då är ljudet tillbaka. Har jag otur så försvinner ljudet igen när seriens musikintro startar och så får jag starta om Plex igen för att få tillbaka ljudet. Ljudet försvinner även när jag försöker spola förbi dessa delar. Det gäller flera serier och tror det även hänt när jag tittat på film.
Försökte kolla lite i forumet här men det verkade mest gälla DTS ljud och problem med ljudet direkt vid uppstart inte att ljudet försvinner en bit in på en serie eller film.
Någon som har samma problem eller bra tips? Lite segt att behöva starta om Plex två gånger innan man kan luta sig tillbaka och njuta av serien
//Henrik
Hmm. Kan det vara så att sammanfattning är i stereo, och när avsnittet kickar igång på riktigt så är det i surroundljud? Och kan det vara så att då det slutar fungera en bit in i ett avsnitt, kan det då vara precis när de har klippt bort reklamen?
Hej
Är det någon som har hittat någon lösning på detta?
Jag har samma problem med att ljudet försvinner efter sammanfattningen på serier i .mkv format. vanligtvis kan jag starta om filen från det ställe där ljudet försvan och för det mesta kommer det igång. Men försöker jag samma sak nu laddar filen sedan hänger sig plex. Vet inte varför den tappar ljudet under uppspelning, det visar sig att samma ska händer om jag spelar upp filen genom serviio.
Jag har PMS på en imac som jag har kopplat via DLNA till plex på samsung tv’n.
Har samma problem. Har själv prövat alla tips med att ändra default output och högtalarkonfiguration men inget har fungerat. Lösningen kommer förhoppningsvis i nästa uppdatering.
Tittade runt i forumet och hittade en pre-release av uppdateringen och problemet har nu försvunnit.
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/31479-sound-breaks-after-dts-playback-optical-out/page__st__240
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.