Voorheen had ik steeds Plex Media Server die op mijn Windows laptop draaide. Ik kon op die manier via de Plex app van Samsung mijn TV gebruiken om naar een film te kijken. Ik wil mijn laptop uit deze lus halen maar wel nog steeds alle automatisatie behouden. Een gedownloade film moet dus op mijn server komen en altijd beschikbaar zijn, ook als ik niet thuis ben met de laptop.
Aangezien ik verhuis naar een nieuwe woning en ik nog alles moet aankopen (TV, Nas? en andere hardware) staat alles dus vrij. Wat lijkt, naar jullie mening, de beste setup om zoiets te realiseren? Simpelweg een Samsung TV met Plex app, NAS en daarop de server draaien? Zo ja, welke NAS?
Ik sta open voor alle ideeën want heb geen flauw benul hoe dit te optimaliseren!
Voorheen had ik steeds Plex Media Server die op mijn Windows laptop draaide. Ik kon op die manier via de Plex app van Samsung mijn TV gebruiken om naar een film te kijken. Ik wil mijn laptop uit deze lus halen maar wel nog steeds alle automatisatie behouden. Een gedownloade film moet dus op mijn server komen en altijd beschikbaar zijn, ook als ik niet thuis ben met de laptop.
Aangezien ik verhuis naar een nieuwe woning en ik nog alles moet aankopen (TV, Nas? en andere hardware) staat alles dus vrij. Wat lijkt, naar jullie mening, de beste setup om zoiets te realiseren? Simpelweg een Samsung TV met Plex app, NAS en daarop de server draaien? Zo ja, welke NAS?
Ik sta open voor alle ideeën want heb geen flauw benul hoe dit te optimaliseren!
Dank jullie wel!
Dank jullie wel!
Hoi daar,je kan er voor kiezen om een kant en klare nas te kopen en daar pms op draaien,werkte goed bij mij op mijn synology212+,maar door ruimte tekort ben ik eigen nas gaan bouwen en daar heeft het ook op gewerkt,nu even niet door wat onbekende probleempjes.
Als je niet heel veel opslag nodig hebt dan zou ik je een kant en klaar product aanraden zolas synology/qnap enzovoort,de keuze is reuze maar deze keuze is over het algemeen duurder als een eigen gebouwde nas.
Ja idd ik had nog een oude pc staan en nog wat hdd's over dus daar heb ik mijn nas zelf meegebouwd.
En ja de 213 is de opvolger van de 212 dus die bedoelde ik inderdaad,kant en klare oplossing,schijven erin en shr maken wat ff duurt en dan kan je via de dsm plex erop zetten en adners via ssh in de syno lukt het ook wel aanwijzingen genoeg hier.
Dat lijstje van Synology is heel erg leuk en prachtig alleen heeft dat niks te maken met transcoding voor Plex (Plex maakt geen gebruik van die hardware chip). Basically, als je transcoding nodig hebt is er op dit moment geen enkele 'niet enterprise' NAS die aan alle eisen voldoet. Transcoding zelf heb je bijv nodig wanneer je op iphone/ipad of andere apparaten iets wilt afspelen wat dat apparaat standaard niet ondersteunt. Zoals bijv MKV bestanden.
In principe kun je dan beter een goedkopere NAS pakken en dan een Mac Mini of PC ernaast waar Plex op draait zodat je transcoding ook prima werkt.
Alweer bedankt voor de andere suggesties. Een Mac Mini of kleine PC lijkt me ook een goede oplossing. Kan zoiets ook verkregen worden met een Apple TV/Rasberry Pi bijvoorbeeld?
Alweer bedankt voor de andere suggesties. Een Mac Mini of kleine PC lijkt me ook een goede oplossing. Kan zoiets ook verkregen worden met een Apple TV/Rasberry Pi bijvoorbeeld?
Hoi!
Nee, voor de Apple TV en Rasberry Pi zijn alleen Plex clients beschikbaar, geen server.
Ik heb zelf in het verleden al een aantal opties geprobeerd:
- Apple tv i.c.m. Windows 2003 server pc: Apple tv vond ik te traag en kon geen 1080p afspelen, de gelikte menu's zoals je deze kent van de Plex Windows client krijg je niet.
- Raspberry Pi i.c.m. HP Microserver met Windows 7: RPi is een leuk speeltje en werkt mits aangesloten op een versterker via HDMI erg goed alleen niet i.c.m. Plex. te veel bugs en te traag. XBMC deed het een stuk beter maar nog steeds vond ik het niet vloeiend genoeg gaan
- LG smart tv i.c.m. Netgear Readynas: drama, niet aan beginnen
- Raspberry Pi met Readynas: De Readynas trekt Plex server niet.
- HP Microserver all-in-one oplossing: videokaartje met hdmi uitgang ingebouwd en aangesloten op de versterker + infrarood ontvangertje via usb. Windows 7 met daarop de client en de server van Plex. Bij deze oplossing ben ik blijven hangen, het werkt uitstekend en is zeer stabiel en snel. Zelfs de vriendin kan het zonder mij bedienen