Dag allemaal,
Sedert enkele dagen heb ik ook PLEX geïnstalleerd. Over het algemeen ben ik heel tevreden over de gang van zaken maar toch zijn er enkele bemerkingen of zaken die ik niet onder de knie krijg.
Eerst wil ik zeggen waarom ik Plex heb geïnstalleerd: Ik ben woonachtig in België en heb een telenet internet verbinding. Ik had mijn films en series die ik heb staan gestreamd naar mijn TV via serviio. Dit gaat eigenlijk vrij goed, maar veel films kon ik ofwel niet horen, ofwel niet zien (geen beeld of geen geluid) of totaal niets (foutmelding). De films die geen geluid of geen beeld hebben zijn in een avi formaat. De films die totaal niet werken zijn in mkv. Op de site van telenet staat dat inderdaad de mkv formaten niet kunnen worden gelezen. De avi kan wel worden gelezen en dat doen sommige wel, maar bij het merendeel is er dus geen klank of beeld. Om dit euvel te proberen op te lossen kwam ik bij PLEX.
Alles goed en wel, na een beetje try and error, kwam alles goed op mijn PC (windows). Ik heb de Plex Media Server op de PC gedownload. Daarna de Plex Home Theater. Op mijn mini ipad heb ik de Plex app gedownload.
Ik heb nu enkele bemerkingen en hopelijk kan iemand ze oplossen of verbeteren.
1/ mijn series worden eigenlijk niet herkend en er word een wildvreemde titel aangegeven. Er zijn er maar een 3-tal die de juiste gegevens gekregen hebben. Al verschillende tutorials bekeken, maar ik zie geen verbetering… Ik vermoed dat ik misschien best eens alles in andere mappen steek en serie per serie upload in het systeem???
2/Op mijn TV heb ik niet het mooie Plex Home Theater beeld. Komt dit omdat ik geen smart tv heb? Ik heb eigenlijk nog een oudere versie van een Sharp TV….of is het omdat de box van telenet dit niet ondersteunt?
3/ Op de TV is er geen verbetering wat betreft het de foutmelding bij mkv, en de avi (geen beeld en geen geluid)
4/Ik heb “pelisalacarta” canal gedownload. (Mijn vrouw is Spaanstalig) Daar kan ze verschillende films en series zien in het spaans. Dit werkt perfect op de PC en de ipad, maar op de tv lukt het niet (erkend de formaten –flv, mp4… niet??) Dit is een goed kanaal, alleen is het een beetje onoverzichtelijk. Is er ook zoiets voor Nederlandstaligen??
Ik heb ook SuperTv bundle gedownload, maar dat kanaal is niet zichtbaar…
5/Ondertussen ook de bundels voor subtitels gedownload (opensubtitles en podnapisiSubtitles), in de agents aangevinkt, maar ik kan geen ondertitels vinden. Dit is voor mij eigenlijk belangrijk, want voor mij zijn de Nederlandse , en voor mijn vrouw de spaanse nodig….
Goed, ik ben fan, maar de schoonheidsfoutjes, wil ik eruit… indien mogelijk