Nieuw met enkele bemerkingen

Dag allemaal,

Sedert enkele dagen heb ik ook PLEX geïnstalleerd. Over het algemeen ben ik heel tevreden over de gang van zaken maar toch zijn er enkele bemerkingen of zaken die ik niet onder de knie krijg.

Eerst wil ik zeggen waarom ik Plex heb geïnstalleerd: Ik ben woonachtig in België en heb een telenet internet verbinding. Ik had mijn films en series die ik heb staan gestreamd naar mijn TV via serviio. Dit gaat eigenlijk vrij goed, maar veel films kon ik ofwel niet horen, ofwel niet zien (geen beeld of geen geluid) of totaal niets (foutmelding). De films die geen geluid of geen beeld hebben zijn in een avi formaat. De films die totaal niet werken zijn in mkv. Op de site van telenet staat dat inderdaad de mkv formaten niet kunnen worden gelezen. De avi kan wel worden gelezen en dat doen sommige wel, maar bij het merendeel is er dus geen klank of beeld. Om dit euvel te proberen op te lossen kwam ik bij PLEX.

Alles goed en wel, na een beetje try and error, kwam alles goed op mijn PC (windows). Ik heb de Plex Media Server op de PC gedownload. Daarna de Plex Home Theater. Op mijn mini ipad heb ik de Plex app gedownload.

Ik heb nu enkele bemerkingen en hopelijk kan iemand ze oplossen of verbeteren.

1/ mijn series worden eigenlijk niet herkend en er word een wildvreemde titel aangegeven. Er zijn er maar een 3-tal die de juiste gegevens gekregen hebben. Al verschillende tutorials bekeken, maar ik zie geen verbetering… Ik vermoed dat ik misschien best eens alles in andere mappen steek en serie per serie upload in het systeem???

2/Op mijn TV heb ik niet het mooie Plex Home Theater beeld. Komt dit omdat ik geen smart tv heb? Ik heb eigenlijk nog een oudere versie van een Sharp TV….of is het omdat de box van telenet dit niet ondersteunt?

3/ Op de TV is er geen verbetering wat betreft het de foutmelding bij mkv, en de avi (geen beeld en geen geluid)

4/Ik heb “pelisalacarta” canal gedownload. (Mijn vrouw is Spaanstalig) Daar kan ze verschillende films en series zien in het spaans. Dit werkt perfect op de PC en de ipad, maar op de tv lukt het niet (erkend de formaten –flv, mp4… niet??) Dit is een goed kanaal, alleen is het een beetje onoverzichtelijk. Is er ook zoiets voor Nederlandstaligen??

Ik heb ook SuperTv bundle gedownload, maar dat kanaal is niet zichtbaar…

5/Ondertussen ook de bundels voor subtitels gedownload (opensubtitles en podnapisiSubtitles), in de agents aangevinkt, maar ik kan geen ondertitels vinden. Dit is voor mij eigenlijk belangrijk, want voor mij zijn de Nederlandse , en voor mijn vrouw de spaanse nodig….

Goed, ik ben fan, maar de schoonheidsfoutjes, wil ik eruit… indien mogelijk

Welkom :)

M.b.t jouw vragen:

1.) De Media Preperation guide (https://plexapp.zendesk.com/hc/en-us/categories/200028098-Media-Preparation) geeft een vrij duidelijke uitleg over hoe de naam conventie behoort toe te worden gepast.

2.) Bepaalde smart TV's hebben de Plex app beschikbaar die er nagenoeg hetzelfde uitziet als de reguliere PHT client. Als je (i) niet de client gebruikt of (ii) de PHT niet op jouw TV weergeeft, dan kun je een "niet mooi Plex Home Theater" beeld krijgen.

3.) De oorzaak kan bij de client liggen die je gebruikt. Als je de PHT client op de PC of Plex/Web gebruikt, heb je dan ook een foutmelding?

4.) Helaas geen idee, ik ben niet zo thuis in de Spaanstalige kanalen :)

5.) Staat de local media bovenaan bij de agents?

Bedankt A.J.

Wat betreft de vragen:

1.) Ik heb al het één al veranderd en er zit beterschap in... Nog een beetje fine-tunen...

2.) Mijn Tv is helemaal geen smart TV, dus ik vermoed dat ik me erbij moet neerleggen dat ik geen Plex Home thater layout heb...

3.) De PHT client is mij een beetje vreemd. ik weet niet waar dit te vinden of te veranderen. (PHT staat voor Plex Home Theater vermoed ik...) Op mijn PC zie ik allle formaten goed, dus daar geen probleem. Op mijn Tv dus niet. De client aanpassen... of veranderen. hoe de ik dat?

4) Op dit kanaal gegrasduint en er staat enorm veel op, om niet te zeggen alles (ook in originele versies). Alleen is het enorm zoeken naar de juiste zaken. Dit houdt eigenlijk ook in dat ik nieuwe series niet meer moet zoeken of kopen. Bv; Walking Dead S04E13 staat er gewoon op en zo ook gloednieuwe films... De meeste wel in het spaans. bestaat er ook zo'n kanaal voor originele versies?

5) Bij agents staat, zo ver ik kan zien en begrijp, overal local agents aangevinkt en staat bovenaan de lijst. Maar geen mogelijkheid om subtitels te kiezen, of ik weet niet waar te zoeken????

Hallo,

Ik wil toch nog een vervolg van mijn Plex avontuur melden....

Puntje 1 is bijna volledig van de baan. ik had een eigen map in mijn bibliotheek gezet met een eigen naam (series y novelas -eigenlijk engelse en spaanse naam). Dit volledig weggesmeten en alles in de map TV shows gezet en buiten enkele verkeerd genaamde bestanden klopt alles. top.

Ik heb me verder verdiept in de pelisalacarta (blijkt dat er ook een TValacarta bestaat) Daarin kan ik eigenlijk alle bestaande series en films (zelfs heel nieuwe, nog in de bioscoop spelende) bekijken.Werkelijk te mooi om waar te zijn. één minpunt, vind ik, dat alles ofwel gedubt is in het spaans of de engelse versie met de spaanse ondertitels. Niet zo erg voor mij, maar ik verkies toch de nederlandse ondertitles (mijn vrouw is overgelukkig met haar Zuid-Amerikaanse novelas en gedubte films....)

Er moet toch zo iets bestaan voor engelstalige zaken? En het ondertitelen lukt me (nog altijd) niet. ik blijf proberen.....

Heb je subs in Plex/Web en/of de PHT client? En qua zulke content, misschien is het een idee als je http://getpopcornti.me even leest. Die had ongeveer wat jij in gedachten hebt (denk ik).

1: Heb je subs in Plex/Web en/of de PHT client? Dit is me nog nit duidelijk. In "instellingen" zie ik de keuze van beide, maar hoe beslis ik dat er daar subtitels moeten staan?

2: Dat popcorntime gedoe lijk me inderdaad zoiets. ik heb eens verder gekeken en dit is inderdaad een beetje grijze zone

1) Ik was benieuwd of ze daar überhaupt tussenstaan, dan weet je iig of de server ze ziet. Vervolgens kun je beslissen of je ze default wilt zien of niet.

2) Het is een grijze zone voor een bepaalde reden, dat is dan ook waarom je niet over dat soort services struikelt behalve in de vorm van Videotheek Online, NetFlix etc.

Puntje 1 is volledig opgelost.

De ondertitels nog niet, maar ik zie al licht in de tunnel.. :unsure:

Netflix bestaat jammergenoeg nog niet in België. Mijn schoonbroer heeft die wel en vind het fantastisch. Wanneer ze naar hier komen, abonneer ik me zeker.

ik ging vandaag net mijn Serviio van mijn PC smijten omdat ik nu via Plex hetgene van mijn bestanden om mijn tv kan zien. Maar vandaag kon ik pltos plex niet meer op mijn TV terugvinden... Het waarom is me (nog) niet duidelijk.

Ik heb nu al het één en ander gelezen op fora en me verdiept in al die zaken. Het was eigenlijk totaal nieuw voor me en een vriend heeft me de basis van al die zaken uitgelegd.

Ik kon op mijn televisie (een gewone, geen smart) mijn bestanden die op mijn PC stonden bekijken via SERVIIO. Dat had ik gelezen op de site van Telenet. Dit ging eigenlijk redelijk goed, maar enkele film dus zonder klank of alleen klank en geen beeld. 

Op mijn ipad had ik de app van AIR VIDEO HD. Hier was er geen probleem. alles werkte uitstekend.

Nu heb ik PLEX. Gisteren een probleempje gehad dat ie niet meer te zien was op mijn Tv, maar door de PC te herpstarten is dit opgelost. 

Ik heb nu besloten om zowel de Serviio als de AIR video van mijn PC te doen, want PLEX geeft uitstekend resultaat op mijn TV, PC, laptop en ipad.

Alleen moet ik de klank-beeld probleem op mijn Tv oplossen.... misschien door gewoon een nieuwe smart tv te kopen B) of ik zal nog een beetje sleutelen met de oude....

De ondertitels: nog niet opgelost, maar ik heb gezien op internet dat er allerlei srt ondertitels te downloaden zijn. Dat zal ik moeten doen zeker???? , of bestaat de mogelijkheid dat PLEX die automatisch zoekt op internet tijdens het bekijken van een film????

Nog iets: Dat Popcorm time ding was heel interessant om lezen en ik heb nog andere artikels en sites bekeken. Trouwens, vandaag gezien dat dit terug te installeren is op de PC. Eventjes vlug gedaan, werkt eignelijk heel goed en is een mooie layout maar dat pelisalacarta ding is enorm veel uitgebreider.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.