Jeg er ved at lægge min samling af operaer ind på Plex. Jeg har oprettet et særskilt bibliotek - med typen “film”, og har herigennem fået matchet en god del af operaerne via IMDB (hvor de typisk ligger som film eller tv-film).
Nu er jeg så nået til Nibelungens Ring - der er en operacyklus i 4 dele. I IMDB-regi er den registreret som en tv-serie med 1 sæson og 4 episoder (https://www.imdb.com/title/tt0253591/episodes?ref_=tt_ep_epl).
Plex har så vidt jeg har set/lært et skarpt skel mellem tv-serier og film - med hver deres mappestruktur. Så mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg placeret Ringen sådan så det giver mening både for Plex/IMDB og mig?
Jeg kommer ikke til at lægge den ind sammen med mine øvrige tv-serier.
Jeg vil helst bare have de 4 operaer liggende hver for sig (sammen med de øvrige operaer) - eller som en mappe-struktur (a la tv-serierne) hvor hovedværket så ligger sammen med de almindelige operaer.
Hvis jeg bare lægger dem i 4 adskilte mapper, kan operaerne fint indekseres og afspilles, men der vil så mangle IMDB-oplysningerne - selv om de ligger i IMDB, bare placeret under “tv-serien” Der Ring des Nibelungen.
Alternativt kan jeg nok leve med at lave et særskilt bibliotek til Ringen (“Operacyklusser” eller lignende) - men det vil ikke optimalt i forhold til navigation og brug i praksis.
Håber der er nogen der har gode råd.