Jag har två macar hemma och den ena hittar endast filmer/serier från den andra datorn. De filmer jag har lokalt hittar den inte längre men jag ser dem i Finder och kan säga att de ska öppnas i Plex (så filmerna finns).
Igår, innan jag gick och la mig, så kunde jag välja två Movies-“mappar” i Plex varav den ena var för datorn lokalt och den andra verkar vara för den andra datorn via wifi. Men som sagt, nu hittar jag inte de lokala filmerna. jag har rätt mapp vald i Library och jag har uppdaterat. Kan jag stänga av att Plex inte ska hitta filmer på nätverket utan bara lokalt?
Hej och välkommen till forumet,
Kan du testa att pinga localhost när du inte ser dina lokala filmer?
Öppna upp Terminalen och skriv:
ping localhost
Får du svar då?
Ska testa det när jag kommer hem. Men vad gör den funktionen? Som sagt så hittar jag filmern lokalt via Finder och jag kan välja att öppna dem i Plex.
Jag har “pingat” och den räknar upp massa saker som slutar på “…ms”. Är det bra eller dåligt?
Den funktionen kollar om din /etc/hosts-fil är korrekt. Om den är felaktig så kan inte Plex spela upp filmer från den lokala datorn eftersom Plex anropar “localhost” då den ska spela upp från lokala sektioner.
Det är bra så länge det står en siffra framför "ms".
Har du testat starta om datorn sedan detta fenomen uppstod?
Ja, ett flertal gånger. Samma sak, under Movies inuti Plex så radas alla filmer som jag har på den andra datorn upp. Går det att stänga av funktionen att Plex letar filmer över nätverket? Det är ett steg i rätt riktning, sen måste jag på något vis få Plex att hitta filmerna jag har lokalt. Förstår inte vad som hänt? Igår hade jag ju två “Movies” där jag tydligt såg att den ena var det lokala biblioteket och den andra var från den andra datorn.
Nu är det löst.
Jag stängde av “Delning” under “Systeminställningar” i OS X och skapade en ny Film-mapp dit jag flyttade filmerna (för att få en nystart liksom). Sen gjorde jag en ny sökning i Plex och nu blir det rätt, de lokala filmerna visas men inte de som ligger på den andra macen, så som det ska vara.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.