Plex spelar bara stereo? Eller är det jag som måste lära mig något?

Hej,

Har precis skaffat en Mac Mini, och vill testa detta omtalade Plex.

Har kopplat ihop min Mac Mini med min Pioneer VSX-1015 förstärkare. Som referens skaffade jag VLC och efter mycket om och men så reagerar nu min förstärkare på ljudsignalerna den får.

Om den är inställd på "Auto Surround" och jag med VLC skickar ut en DTS-film så blir det DTS. Då har jag behövt välja Ljud->Ljudenhet-> (kodad utmatning)

Samma videofil får dock inte min förstärkare att reagera om jag spelar upp den med Plex. Jag kan visserligen manuellt ändra förstärkaren till Dolby Digital, THX eller så, men då vet jag inte om det blir rätt... Jag är fruktansvärt okunnig i ljud/bild-världen...

Hittar inga ljudinställningar i Plex heller..

Hej,

Har precis skaffat en Mac Mini, och vill testa detta omtalade Plex.
Har kopplat ihop min Mac Mini med min Pioneer VSX-1015 förstärkare. Som referens skaffade jag VLC och efter mycket om och men så reagerar nu min förstärkare på ljudsignalerna den får.

Om den är inställd på "Auto Surround" och jag med VLC skickar ut en DTS-film så blir det DTS. Då har jag behövt välja Ljud->Ljudenhet-> (kodad utmatning)
Samma videofil får dock inte min förstärkare att reagera om jag spelar upp den med Plex. Jag kan visserligen manuellt ändra förstärkaren till Dolby Digital, THX eller så, men då vet jag inte om det blir rätt... Jag är fruktansvärt okunnig i ljud/bild-världen...

Hittar inga ljudinställningar i Plex heller..

När du startat filmen i Plex Media Center eller Plex Home Theater eller XBMC så trycker du på m (på tangentbordet) blädrar till ljud iconen och där kan du ändra ljudspår till de ljudspår som finns i filen.

Och vill man att det ska funka så på varje film så gör man inställningarna i Preferences/System/Audio

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.