Problem med ps3. Hittar ej fimer

Ha, så enkelt! Jag löste det till ■■■■. biggrin.gif
Jag hade visst en com.plexapp.dlna-new.db (20kB) fil och en com.plexapp.dlna.db (1kB), tog bort den på 1kB och döpte om com.plexapp.dlna-new.db till com.plexapp.dlna.db och vips så hoppade allt igång!
Äntligen!

Dator: Win 2008 server x64.

Löste problemet med beskrivningen ovan.

Innan blev det "error browsing" i tex (bubble dlna) app på android. Nu fungerar allt kanon. Alla mappar syndes innan i bubble, och tex plugin´s fungerade. Men inte video mappen. Då blev det bara "error browsing".

Jag respekterar ert beslut att köra trådlöst. Men det är att be om problem. Om ni visste hur många ggr jag under mina 5 år här fått höra "inget jävla fel på mitt WiFi, andra appar går hur bra som helst!)" och sen i ■■■■ändan så har det ändå visat sig bero på WiFi. För att grannen har micron för nära din router. Eller liknande.

Ni gör precis som ni vill, men tänk på att ALLTID kontrollera med ethernetsladd då ni dyker på något problem för att utesluta begränsningarna som WiFi ger.

Vet inte om man kan få svar här längre men jag har precis detta problem och har testat nästan allt jag hittat på forumet och google känns det som och hittade detta nu men kan inte hitta "Plex Media Server\Plug-in Support\Databases\com.plexapp.dlna.db". Har ingen mapp som heter "Plug-in Support", har även gjort en sökning i hela C: på datorn för att se om jag kunde hitta "com.plexapp.dlna.db" men den hittar ingenting. 

För lite övrig info kan jag säga att jag körde plex på centOS tidigare och där funkade det utan problem men blev tvungen installera på en annan dator med windows 7 för att datorn med centOS är för gammal och trött och orkar inte med när filmerna måste trancodas. 

Vet inte om man kan få svar här längre men jag har precis detta problem och har testat nästan allt jag hittat på forumet och google känns det som och hittade detta nu men kan inte hitta "Plex Media Server\Plug-in Support\Databases\com.plexapp.dlna.db". Har ingen mapp som heter "Plug-in Support", har även gjort en sökning i hela C: på datorn för att se om jag kunde hitta "com.plexapp.dlna.db" men den hittar ingenting. 

För lite övrig info kan jag säga att jag körde plex på centOS tidigare och där funkade det utan problem men blev tvungen installera på en annan dator med windows 7 för att datorn med centOS är för gammal och trött och orkar inte med när filmerna måste trancodas. 

Vet ej med säkerhet om detta är korrekt path för Win7, men jag tror det:

~\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases

Vet ej med säkerhet om detta är korrekt path för Win7, men jag tror det:

~\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases

Tack! efter en del bråkande och ominstallationer, byte av dator och fixat lite nätverks problem och sen hittat detta så verkar allting funka som det ser ut nu. 

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.