Strul med synken av bibliotek mm

Hej på Er!

Är relativt ny på plex, kör en QNAP NAS med senaste versionen och kör dels via explorern direkt till NAS:en samt plex på en iPad. 

Jag har egentligen flera problem, eller troligen vet jag inte hur det fungerar så jag tänkte om nån kunde hjälpa mig på traven.

1. Jag har svårt att hitta en del/flera svenska filmer/titlar att få info om, tips ? (kör plex out of the box men valt svenska såklart)

2.Problem med hur det ser ut i klienten, tex min Nicke nyfiken boxen har jag svårt att få upp.

Vet inte riktigt hur det borde funka men jag gissar att det vore fint om man kunde få upp 1 mapp som säger "Nicke nyfiken box" (med bild på omslaget) och när man klickar på den så får man upp 4 under mappar (med bild på respektive omslag) där det står vad respektive skiva heter och sedan när man klickar på en av mapparna så får man upp avsnitten/filerna.

Jag har läst en del "naming rules" osv men jag får inte till det :(

Just nu har jag gjort så här:

Toppmapp "Nicke nyfiken box", undermapp "Season 1" upp till "Season 4", sedan har jag lagt filerna i dessa och kallat dem "Nicke nyfiken box - s01e01 - Nicke på bla bla.avi" och sedan för respektive mapp ändrat filerna till s01e02, s02e01 osv..

Men synken hittar inte filerna !?

Tips ? Förslag ?

Den typen av namnstruktur ska du ha i TV-seriedelen, inte Filmer. Har du lagt upp det så?

Japp det var det som strulade till det..

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.