Jag har bytt ut min Xserve mot en Macmini i5. Installerade om PMS från grunden. Efter scanning får jag posters, titel, årtal och längd på filmen, men ingen text alls därunder (beskrivning av filmen).
Vilken metadataagent är det som inte funkar? Har jag lagt dem i fel ordning (Local Media Assets, Podnapisi, TheMovieDB, Cine21, OpenSubtitles.org, Freebase och MoviepostersDB). Ska jag kryssa bort någon/några?
Det funkade när jag hade dem på Xservern, men jag kommer inte ihåg vilka agents jag hade, eller ordningen på dem.
Sorry att jag såg detta så sent. Jag gissar att du löst det redan, men för andras skull: Ordningen av de sekundära agenterna är viktig för detta. Men det ska inte bli blankt så länge du har hyfsat populära filmer och har Freebase ikryssat någonstans bland lagren.
**För TV-serier så lägger jag agenterna i denna ordning:**
Local Media Assets (TV)
TheTVDB
Plex Theme Music
Personal Media Shows
Podnapisi TV Subtitles
**För Filmer (alltså freebase primary metadata agent) så lägger jag agenterna i denna ordning:**
Local Media Assets (Movies)
TheMovieDB
MoviePosterDB
Freebase
Podnapisi Movie Subtitles
S4u.se
De andra har jag avaktiverat.
Om du misstänker en agent så är det enkelt att kolla i den agentens logg ifall det har blivit t.ex. ett EXCEPTION som avbrutit hämtandet. Sök efter det ordet i loggen för agenten för att se om så är fallet.
Tack, jag har inte löst det ännu. Jag hade podnapisi väldigt långt upp, följer din lista nu och testar.
Edit: Ingen skillnad. Var är det loggen ligger?
Hej, ska Cine21 och personal media ha några metadata agents i bockade under Movies? Och likaså Personal Media Shows under Tv Shows?
Nej, de två ska bara ha ikryssade ifall du använder någon av de två som primära metadataagenter för en sektion. Eftersom jag gissar att du använder Freebase som primär metadataagent så ska du inte ha det.
Återigen ber jag om ursäkt för det sena svaret. Jag såg inte ens att någon hade svarat (suck).
/Users//Library/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.agents.podnapisi.log
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.