Remote Acces niet beschikbaar vanaf buitenaf / films afspelen op iphone hoe?

Plex Media Server op de windows 10 pc geeft onder instellingen bij Remote Acces aan dat de server niet beschikbaar is vanaf buitenaf, je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk.

De Plex app op mijn iphone5 maakt verbinding met de plex server op mijn pc en ziet inderdaad alle gedeelde mappen met muziek, foto’s en movies.
Foto’s en muziek worden snel en goed op mijn mobieltje weergegeven. De filmtitels worden ook allemaal weergegeven echter ze worden niet afgespeeld.
Als ik op de play-button click van een filmtitel gebeurt er verder niets. Bij het clicken op de downlaod button bij de filmtitel krijg ik een bevesting dat het downloaden ingang is gezet maar er gebeurt verder niets meer.

Heeft dit te maken met remote acces niet beschikbaar?

De Plex Media Server app is in windows toegestaan via de firewall te communiceren en er is ook geen andere firewall actief. In de router is poort 32400 forwarded.

Eerdere discussies over het remote access probleem in het nederlands heb ik doorgelezen maar begreep niet alles en ben er niet veel wijzer van geworden.

Heeft iemand een mogelijke hint of oplossing zodat ik de filmpjes ook op mijn mobiel kan afspelen?

BVD
Peter

Als je in de plex server setting de “Manually specify public port” aanvinkt en daar 21568 invult en dan op apply klikt. Werkt het dan wel?

Hallo Rolf bedankt voor je reactie en suggestie.
Ik heb je suggestie opgevolgd maar het werkte niet.
Heb daarna PMS van het systeem verwijderd en opnieuw gedownload en ge-installeerd. Probleem blijft.

De foutmelding bij instellingen remote acces zegt ook iets over double nat, namelijk:l
"Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk. Meer informatie
Tip: Het lijkt erop dat je server verbonden is met internet via meerdere routers of andere netwerk apparaten. Probeer het direct te verbinden met het hoofd apparaat, of bekijk onze support site voor meer informatie over hulp bij “Double-NAT” scenarios. Lees meer "

Voor de router zit bij mij het DrayTek glasvezel modem ip 192.168.1.1 waar het signaal binnenkomt en dan door gaat naar de router ip 192.168.0.1. Zit hier mogelijk het probleem?

bijgesloten snapshot Plex en snapshot DrayTek glasvezel modem.

Je moet natuurlijk wel rekening houden met je dubbele nat bij het forwarden van de poorten. Of beter, dubbele nat uitzetten. Waarom zit de TP-link er eigenlijk tussen? Voor WiFi? Kun je deze niet op ‘bridged’ zetten zodat je geen dubbele nat meer hebt? Dan hoef je enkel nog de portforward op je draytek goed te configureren.

Beste peter,

Ik heb hier ook 2 routers achter elkaar hangen en één configureerd als acces point

Router1 : asus RT-AC66u
Router2 : Dlink DIR-850L

Router 1 staat :

Upnp / firewall / Dhcp aan tevens staat hier de poort die ik gebruik voor plex geforceerd handmatig op 32400 deze heb ik zowel tcp als udp open staan

Router 2 staat:

Upnp staat aan
Firewall / Dhcp staan uit!!! ik heb geen port forwardingen in mijn 2e router maar nu moet ik wel zeggen dat mijn server rechtstreeks op mijn eerste router zit aangesloten

Ik zie dat je in 2 verschillende ranges zit kwa ip’s 192.168.0.1 en 192.168.1.1 ik heb met een raspberry pi hier in het verleden problemen mee gehad ik wil je als advies geven om het volgende te doen

Voorbeeld van mij

Router 1: 172.16.0.1 ( Dhcp deelt uit vanaf 172.16.0.2 )
Router 2: 172.16.0.2 ( nogmaals DHCP UIT!!! )

Misschien in jou geval 2 dhcp servers die adressen uitdelen?

In jou geval zou ik :

Router1: 192.168.1.1 ( Dhcp range aanpassen dat deze uit mag delen vanaf 192.168.1.2 )
Router2: 192.168.1.2 ( dit ip bij lan / netwerk instellingen waarscheindelijk even handmatig instellen )

Tevens je 2e router het mac adres even achterhalen en deze vast zetten in router 1 zodat je zekerweet dat geen enkel ander apparaat dit ip kan krijgen

ook heb ik mijn DNS servers in mijn router aangepast

DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4

Dit zou je ook handmatig op je windows machine kunnen doen in het verleden toen plex TLS1.0 ( beveiligings protocol ) heeft vernieuwd naar TLS1.1 zijn er vele problemen geweest met verbindingen maken naar plex dit had te maken met het omzetten van je server id/ip van 192-168-1-40-plexdirect iets in die geest naar 192.168.1.40-plexdirect lees het engels gedeelte maar eens door staat ZAT over probleem was bij de meeste de DNS van de internet boer door jou router/modem te forceren naar de DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ga je over de DNS servers van google hierdoor heeft bij mij veel verbindings problemen opgelost

ik hoop dat je met mijn informatie wat kan

@Rolf_ said:
Je moet natuurlijk wel rekening houden met je dubbele nat bij het forwarden van de poorten. Of beter, dubbele nat uitzetten. Waarom zit de TP-link er eigenlijk tussen? Voor WiFi? Kun je deze niet op ‘bridged’ zetten zodat je geen dubbele nat meer hebt? Dan hoef je enkel nog de portforward op je draytek goed te configureren.

Thks Rolf, TP-link idd voor wifi. Ik moet dus nog wat uitzoeken leren en lezen bijvoordbeeld of ik de wifi op bridged kan zetten, leren en lezen hoe oplossen van dubbele nat probleem en hoe handmatig in routers portforwarden. Mijn kennis hierover is nog onvoldoende. Ik weet nog niet van de hoed en de rand. Kan wel in de routers kijken maar heb geen ervaring met aanpassen van instellingen bij portforwarden. Kan wel bij het glasvezel DrayTek-modem dat voor de TP-LInk router staat de firewall deactiveren en kijken of dit wat uithaalt. Maar ik weet niet of dit verstandig is?

@dbbdark said:
Beste peter,

Ik heb hier ook 2 routers achter elkaar hangen en één configureerd als acces point

Router1 : asus RT-AC66u
Router2 : Dlink DIR-850L

Router 1 staat :

Upnp / firewall / Dhcp aan tevens staat hier de poort die ik gebruik voor plex geforceerd handmatig op 32400 deze heb ik zowel tcp als udp open staan

Router 2 staat:

Upnp staat aan
Firewall / Dhcp staan uit!!! ik heb geen port forwardingen in mijn 2e router maar nu moet ik wel zeggen dat mijn server rechtstreeks op mijn eerste router zit aangesloten

Ik zie dat je in 2 verschillende ranges zit kwa ip’s 192.168.0.1 en 192.168.1.1 ik heb met een raspberry pi hier in het verleden problemen mee gehad ik wil je als advies geven om het volgende te doen

Voorbeeld van mij

Router 1: 172.16.0.1 ( Dhcp deelt uit vanaf 172.16.0.2 )
Router 2: 172.16.0.2 ( nogmaals DHCP UIT!!! )

Misschien in jou geval 2 dhcp servers die adressen uitdelen?

In jou geval zou ik :

Router1: 192.168.1.1 ( Dhcp range aanpassen dat deze uit mag delen vanaf 192.168.1.2 )
Router2: 192.168.1.2 ( dit ip bij lan / netwerk instellingen waarscheindelijk even handmatig instellen )

Tevens je 2e router het mac adres even achterhalen en deze vast zetten in router 1 zodat je zekerweet dat geen enkel ander apparaat dit ip kan krijgen

ook heb ik mijn DNS servers in mijn router aangepast

DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4

Dit zou je ook handmatig op je windows machine kunnen doen in het verleden toen plex TLS1.0 ( beveiligings protocol ) heeft vernieuwd naar TLS1.1 zijn er vele problemen geweest met verbindingen maken naar plex dit had te maken met het omzetten van je server id/ip van 192-168-1-40-plexdirect iets in die geest naar 192.168.1.40-plexdirect lees het engels gedeelte maar eens door staat ZAT over probleem was bij de meeste de DNS van de internet boer door jou router/modem te forceren naar de DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ga je over de DNS servers van google hierdoor heeft bij mij veel verbindings problemen opgelost

ik hoop dat je met mijn informatie wat kan

Thxs dbbdark voor je nuttige info ik ga er mee aan de slag maar ga eerst nog wat studeren / leren hoe en waar ik eea
kan instellen.

Als ik het onder windows werkend krijg wil ik namelijk de PMS op een raspberry gaan installeren.

als je er niet uit komt wil anders wel keer met je mee kijken via teamviewer hoor waarom het wiel 2 keer uitvinden als het ander het misschien al weet !

Als ik jou zo hoor en je er niet veel kaas van gegeten hebt denk ik weet ik ik bijna wel zeker dat je 2 dhcp’s achter elkaar hebt draaien en je zit op verschillende ip ranges ik heb hier dus met een pi problemen mee gehad je kon inderdaad van alles zien maar afspelen ho maar.

En je wil je server op een PI gaan draaien of je client op de pi ?

Client op de pi werkt perfect de server op de pi geen ervaring mee

wanneer je de TP-link in accespoint modus zet, zouden zaken als dhcp, firewall automatisch uitgezet worden en zijn dan ook niet zichtbaar in het menu…
PlexMediaServer op een RPI kan, wordt niet ondersteund door Plex, maar op het Engelsen gedeelte hier op het forum zijn er een paar mee bezig… Als client werkt een rpi top!
En wanneer je de DLNA (upnp) functies in plex niet gebruikt kan je upnp gerust uitzetten…

Als ik jou was zou ik de tp-link even een reset geven en via de Quick install de juiste modus aan vinken.

Hoi, heb nu geen 2 routers meer achter elkaar, De TP-link router (was enkel en alleen vanwege de wifi functie) heb ik er tussenuit kunnen halen omdat het binnenkomende glasvezelmodem (DrayTek-Vigor2132F) ook wifi functie heeft..
Ik heb UPnP hierin aangezet. Moet nog uitzoeken hoe de gewenst poort (o.a.32400) geopend kan worden en welke settings verder van belang zijn en waar ik deze in de DrayTek kan vinden.
Als het uiteindelijk lukt de PMS op de pc, windows10, wil ik de server proberen op een raspberry draaiende te krijgen met als client om te beginnen mijn IPhone 5. Door hier mee bezig te zijn leer ik aldoende maar het gaat met kleine stapjes omdat ik de exacte betekenis en het samenspel en de logica van de instellingen niet weet> Gebrek aan basiskennis. Maar met de info van jullie tot nu ben ik al opgeschoten en ga er weer verder mee aan de slag. Ga mij nu dus verdiepen hoe en waar ik in het DrayTek modem al de relevante instellingen kan vinden. Als iemand hier meer details (wat en waar) over kan aangeven houd ik mij aanbevolen? IK hou jullie in ieder geval op de hoogte. Groet Peter

en als je hem nu op automatisch zet en niet op handmatig normalite zou je dan geen poort hoeven te openen als je hem handmatig vast zet zul je als het goed is wel een poort moeten openen. Probeer dat nog altijd met je tp link er tussenuit

toevallig vodafone provider ?

Het is altijd verstandig om je publiek ipadres te maskeren. Niemand van ons hoeft te weten welk ipadres (= persoonsgegeven) jij hebt.

Probeer eerst wat dbbark aangeeft in deze posting: https://forums.plex.tv/discussion/comment/1226103/#Comment_1226103

Mocht dit niet lukken dan kun je de route met een handmatige portforward proberen:

In de handleiding van je router voor port forwarding staat hoe je een portforward moet instellen.
Zie: http://www.draytek.nl/files/PortRedirection&OpenPorts%20[V1.2].pdf

De complete handleiding van je router kun je overigens hier vinden:
http://www.draytek.nl/support/?productId=167
(mooi ding hoor!) :slight_smile:

@dbbdark said:
toevallig vodafone provider ?

Yes!

Mijn zus heeft ook vodafone en heeft vaak problemen met de Raspbeery pi moet ze vaak opnieuw koppelen aan der account en hij haalt dan de koppel code niet op

Dankzij jullie vele tips en suggesties is PMS op mijn pc (windows10) nu van buitenaf bereikbaar, althans er word bij instellingen geen foutmelding meer gegeven. Ik heb in het DrayTek modem poort 32400 forwarded.
Nu nog testen met mijn iphone5, lokaal en niet lokaal (wan).

Ga verder nog uitzoeken waar en hoe ik het IP-adres van mijn pc i.p.v. dynamisch, permanent kan instellen (in het modem en/ of in de instellingen van de pc.
Tevens de firewall van windows10 controleren (beter leren kennen door) bijvoorbeeld te zoeken hoe de plex pms app hierin is opgenomen en wat de firewall er mee doet.

In een gerelateerd artikel las ik namelijk dat in de firewall van de pc voor de pms nog meer udp en tcp poorten open moeten zijn gesteld..

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201543147-What-network-ports-do-I-need-to-allow-through-my-firewall-

UDP: 1900 (for access to the Plex DLNA Server)
TCP: 3005 (for controlling Plex Home Theater via Plex Companion)
UDP: 5353 (for older Bonjour/Avahi network discovery)
TCP: 8324 (for controlling Plex for Roku via Plex Companion)
UDP: 32410, 32412, 32413, 32414 (for current GDM network discovery)
TCP: 32469 (for access to the Plex DLNA Server)

Als je geen DLNA / plex companion / Roku / GDM gebruikt hoef je die niet los te zetten heb ik ook niet

Zover ik weet is bonjour van apple maar mensen die bij mij kijken zowel als iphone als ipad werkt prima. In mijn hoofd router staat alleen de acces poort los voor plex en verder helemaal niks heb nooit geen problemen met verbinden

@Peter Vestjens said:
Dankzij jullie vele tips en suggesties is PMS op mijn pc (windows10) nu van buitenaf bereikbaar, althans er word bij instellingen geen foutmelding meer gegeven. Ik heb in het DrayTek modem poort 32400 forwarded.

Nice!!

in windows10:

Maar via de modem in stellen zou ook moeten kunnen (en is ook beter gezien hij de DHCP beheerder is) is iets met “reserved ip adress” (weet ik niet zeker, maar het lijk me wanneer je type modem in tikt op Google en daar “Static ip” bij zoekt dat je zo uitleg kan vinden…)