Ik ben nieuw hier en ben al even aan het spelen met Plex, het werkt prima op mijn MBP, iPhone en iPad. Nu wil ik graag mijn Plex films op mijn HD LED TV zien te krijgen. Ik heb een Apple TV maar dat is de vorige generatie met de 160Gb HD erin. Daar lijkt niet veel mee te doen volgens dit forum. Wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe Apple TV 2de generatie kopen of bv een gebruikte Mac Mini en die op mijn TV aansluiten? Wat is de beste niet al te dure oplossing?
Groet, Jaap
Hallo Jaap,
De beste oplossing is ook gelijk de duurste koop een Mac Mini
Zoals hier aangegeven wordt, is het raadzaam maar duur om een Mac Mini aan te sluiten op je tv. Nu heb ik een Mac Mini en heb deze zowel op mijn pc beeldscherm (normaal / primair beeldscherm) als op mijn Sony LCD tv (secundair beeldscherm) aangesloten. Deze twee beeldschermen hebben een totaal verschillende beeldverhouding. Het is daarom ook niet mogelijk om de beeldschermen te synchroniseren.
Nou is dus mijn vraag, hoe kan ik Plex op alleen mijn secundaire (Sony LCD tv) scherm laten zien? Bij Front Row is mij dit al gelukt dmv het programma TV Row. Maar ik vind Plex toch wat handiger en zou liever hier gebruik van maken.
Alvast bedankt!
Groeten, Mark
Ik weet niet of je een vaste plaats hebt voor je MBP, maar dan zou je evt. een HDMI touwtje naar je TV kunnen leggen. Mocht deze afstand verder zijn dan 10 meter, dan kan het nog steeds, maar raad ik je aan om dit via CAT5 te doen, zodat je (tot 100 meter) geen signaal verlies leidt.
Hier heb ik er ook een Mac Mini aan hangen. Vraag is of je het esthetisch ziet zitten om je laptop bij je TV te plaatsen als je films bekijkt. Dat kan een oplossing zijn en werkt ook gewoon met je Apple Remote.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.