Om man har en cd där några låtar är sammanflätade, eller alla, så blir det ett avbrott mellan låtarna när musiken spelas upp via Plex oavsett om det är iPad, iPhone eller via PHT som körs via Mac mini. Att det fungerar att spela upp de filer som ligger på NAS t ex i en dator med Windows 7 vet jag eftersom det är testat, men samma filer från samma NAS kan inte spelas upp på rätt sätt via Plex. Då det är instruktörs musik till olika gruppträningsprogram och iPhone användes som musikkälla vid klassen så är det viktigt att musiken sitter ihop som det är tänkt. Har provat med att ställa in övertoning i PMS men det gör ingen skillnad. Finns det andra inställningar eller är det bara så att Plex inte klarar att läsas ljudfilerna som de är sparade och läser dom en och en? I t ex Windows kan man välja spela alla i mappen som t ex har 14 ljudfiler och där fungerar det. Har en Mac mini som hanterar PMS men kan inte hitta någon inställning där heller. Finns det någon inställning som gör att man kan välja spela alla låtar i en mapp/fil i Plex?
Måste du köra PLEX? iTunes klarar väl av det...
Nej, absolut inte men för att slippa använda fler olika program och lösningar och då vi använder Plex till allt annat så ville vi försöka med det.
Jag förstår din åsikt, även om jag inte håller med.
Jag har en personbil när jag åker och handlar, en husbil när jag hälsar på släkten, och tar en lastbil om jag ska frakta stora grejor. Visst, jag skulle klara mej med en bil, men det blir inte lika bra... :-)
Om man har en cd där några låtar är sammanflätade, eller alla, så blir det ett avbrott mellan låtarna när musiken spelas upp via Plex oavsett om det är iPad, iPhone eller via PHT som körs via Mac mini. Att det fungerar att spela upp de filer som ligger på NAS t ex i en dator med Windows 7 vet jag eftersom det är testat, men samma filer från samma NAS kan inte spelas upp på rätt sätt via Plex. Då det är instruktörs musik till olika gruppträningsprogram och iPhone användes som musikkälla vid klassen så är det viktigt att musiken sitter ihop som det är tänkt. Har provat med att ställa in övertoning i PMS men det gör ingen skillnad. Finns det andra inställningar eller är det bara så att Plex inte klarar att läsas ljudfilerna som de är sparade och läser dom en och en? I t ex Windows kan man välja spela alla i mappen som t ex har 14 ljudfiler och där fungerar det. Har en Mac mini som hanterar PMS men kan inte hitta någon inställning där heller. Finns det någon inställning som gör att man kan välja spela alla låtar i en mapp/fil i Plex?
Gapless playback som det heter stödjs ej ännu, precis som du upptäckt. Ser dock att du är en Plexpassare, så då tycker jag du ska göra din röst hörd genom att rösta för den funktionen: https://forums.plex.tv/topic/55046-gapless-playback/
Man röstar genom att trycka på den gröna "Like this"-knappen på det översta inlägget.
Har röstat och gjort min plikt. Att jämföra detta med hur man väljer bil är ju också ett sätt att se det. Vill man ha många bilar, många appar eller system så är det naturligtvis hur bra som helst. Dock så har vi löst hela familjens mediabehov genom Plex och gapless playing är det enda som saknas. Sedan är vi nöjda med Plex och bara två bilar.
Skickas från min iPad via Tapatalk
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.