Uppdaterade nyligen till en Imac där PMS finns (Version 0.9.14.6).
Kör Plex app version 2.004 på Samsung Smart TV E-serie från 2012 (UE46ES6715)
Tidigare körde vi PMS på en gammal PC där svt play fungerade, men det är någon vecka sedan vi använde SVT play appen
Fenomenen idag:
SVT play och TV 4 play fungerar att spela upp i webb-spelare på PMS på iMacen.
ingen av dessa appar fungerar på TV.n
SVT play - appen:
det går att start appen och söka upp program.
appen känns segare (förut var den oxå seg, vilket jag inte borde gå att överträffa)
väljs ett program öppnas informationsrutan och bakgrundsbild finns
väljs programmet för att spelas upp kommer endast “ladda” indikeringen upp och snurrar, sedan fortsätter den bara att snurra
Någon som vet vad man kan göra åt detta? Vi använder SVT Play ganska flitigt på helgerna…
Erik_JE
January 10, 2016, 11:38am
2
Samma problem här
2.001 och 2.003 = svt play funkar
2.002 och 2.004 = svt play funkar inte
OK, tack då vet jag var problemet är lokaliserat iaf.
Hur kan man backa till 2.003 i tv:n då?
Jag kör 2.003 från usb. Det släpptes aldrig till 2012 tv apparater och nu verkar de ha tagit bort download länkarna
Fick igång det med 2.004. Såhär gjorde jag.
Avinstallera plex
Stäng av tvn och låt den vara av ett bra tag. Jag lät den vara av över natten och jobbet.
Installera plex igen
Tydligen sparar tvn grejer som rensas när den får vara avstängd ett tag.
Okay!
Då får jag testa det med 2.004 oxå!
Kör just nu enligt ditt första förslag vilket fungerar bra! Här är annan tråd i ämnet med download av 2.003:
forums.plex.tv/discussion/182316/installing-2-003-to-2012-tv
Erik_JE
January 12, 2016, 10:40pm
7
Bra att det funkar med 2.003. Idag slutade svtplay att fungera med 2.004 igen här så det får bli 2.003 för svtplay tills en uppdatering kommer eller jag lyckas lista ut vad som händer. Mycket märkligt.
EDIT:
Kunskapskanalen och svt24 funkar fortfarande. Vissa program funkar och andra inte.