Oooohhh, now i know where dashboard is.
I do it later.
As you can see it is doing âDirect playâ of that file. No transcoding needed so it is NOT your cpu that is giving you problems (Assuming you always see this âdirect playingâ)
But again - it is not because you need a bigger cpu. so thats out of the questionâŠ
Is this a image of you playing a problematic movie? It says playing so what is the issue with playing this movie?
Will do it agian in danish to awoid any language barrierâŠ
Som du kan se pĂ„ billedet laver den âDirekte afspilningâ af den film. SĂ„ ingen transcoding er nĂždvendig og derfor er det ikke din cpu der giver dig problemer. (Forudsat at du altid ser âDirekte afspilningâ)
Og igen - hvis du ser âDirekte afspilningâ er det ikke fordi du skal bruge en bedre cpu.
Er det her et billede, hvor du afspiller en problematisk film? For der stÄr den afspiller sÄ hvad er problemet med afspilningen med denne film?
Hvad er det sÄ der er galt?
âWhat is it then that is wrong?â
Yes, what is wrong with the playback? It says: âPlaying as status in the picture you providedâ so is it not playing? is it choppy? I donât understand what the error you are experiencing in the picture you provided? Is it here it pops up with the message about the connection is not strong enough?
Ja, hvad er der galt med afspilningen pĂ„ det billede du sendte? Der stĂ„r âPlayingâ sĂ„ afspiller den ikke eller hakker den eller? Jeg forstĂ„r ikke helt om du oplever fejl pĂ„ det billede du sendte? Er det her den kommer med den besked om at forbindelsen ikke er stĂŠrk nok?
Nogle gange virker nogle film. nogle gange ikke. Og det ikke virker tager det sÄ lang tid om at springe til et nÊste kapitel. OgsÄ stÄr at det med forbindelsen ikke er hurtig nok til at streame den film. Og det mÊrkelige er at der er andre film der virker 100 procent hele tide. Og nÄr jeg har spolet tager det ogsÄ mega lang tid om at den kommer igang og sÄdan skal det ikke vÊre.
Iâm not really sure about taking this exclusively danish in this section of the forum.
But what you saying is basically that:
Some times some movies work, other movies donât. It takes a long time changing chapters.
Then you get the messages about connection strenght. And, strangely, other movies work a 100%.
And when you skip forward it takes a long time and that should not be the case.
Well.
What you need to understand about Plex (and basically any time you play a movie on/from a pc) is that it is not a Dvd player that can play all dvdâs.
The cpu power, the connection bandwitch and the clientâs capabilities all need to support the specific movie you are trying to play. i.e. if you are trying to play a 4K movie that will generally have different demand on cpu, bandwitch and client than playing a 1080p movie. No way aroun it - a Plex server is not an anpliance like a dvd player - it matters what media you are trying to play.
So you in order to get any help with any problem you are having you need to:
Descripe the specific problem and provide log files (Were you have done the thing that make the error apear)
Descripe one problem at the time.
In Danish:
Du bliver nĂžd til at forstĂ„ at Plex (og hver gang du afspiller en film pĂ„/fra en pc) Det er ikke en dvd afspiller der bare afspiller alle dvdâer.
Cpu kraft, forbindelse mellem server og klient og klientens specifikationer skal alle samme understÞtte den specifikke film du prÞver at afspille. Dvs. at det krÊver forskellige ting at afspille en 4K film ift. cpu kraft, forbindelse og klient end at afspille en 1080p film. SÄdan er det bare. Det betyder noget hvilket medie du forsÞger at afspille.
SÄ for at fÄ hÊlp med problemer du har med Plex bliver du nÞd til at:
Beskriv det specifikke problem du har og lever log filer ( Hvor du har foretaget en handling der fremtvinger fejlen)
Beskriv ét problem af gangen.
Nogle gange virker de film der ikke virker. Nogle gange virker de. Andre gange ikke. Og det er 1080p film.
Jeg gÞr det nÄr jeg kommer hjem
Jeg har beskrevet det sÄ mange gange
From what Iâm seeing in the logs your settings are correct in terms of direct play.
But some of your files are pretty big
Content-Length of E:\Film\xXx3.1080p-Danishbits.mkv is 2808879463 (of total: 12155071473).
Are both your Plex server and the Apple tv on wired connections?
Fra hvad jeg kan se i din log er dine indstillinger rigtige. Dvs den laver direct play.
men nogle af dine filer er lidt store
Content-Length of E:\Film\xXx3.1080p-Danishbits.mkv is 2808879463 (of total: 12155071473).
Er bÄde din Plex server og dit Apple Tv pÄ kablede forbindelser?
Ja, de er kablede forbindelser
De er pÄ kablede forbindelser
Det mÊrkelige er at jeg godt kan se filmene uden problemer pÄ VLC og Windows Media player
Og min computer bruger en 8.1 e
thernet cable
NÄ, nu venter jeg pÄ svar fra dig. Min forbindelse er mega god. Jeg har 1000/100 Mbit
Jeg kan ikke finde ud af mere hvad der er galt? Du mÄ i finde ud af det for mig og sige hvad jeg skal gÞre for at det virker.
Som sagt, som bruger jeg begge ting som kablede forbindelser. En anden mulighed er. Kan det vÊre at filerne slet ikke er kompitabel med plex? Og hvis de ikke er, hvorfor kan jeg sÄ se dem helt uden problemer pÄ websiden og ikke Appen?
Eller hvad?