Og det svinger jo selvfølgelig. For at jeg skal kunne se alle mine film uden problemer, skal jeg så ikke tildele min computer min faste ip adresse? Og hvad skal der stå i subnetmaske og alt det der?
Er det her en test lavet på din plex server eller din klient (Den enhed du ser film på)?
Fordelen ved en fast ip adresse på din Plex server er at din portforwarding har en fast ip at ramme.
Jeg har lavet portfoward for længe siden. Jeg har bare læst at man skal kontrollere ip tildeling hvis man ikke vil modtage de beskeder jeg får. Jeg lavede testen på min iPhone. Men de beskeder jeg får er på alle mine enheder. Hvordan gør sådan så mine problemer forsvinder for altid i stedet for at lave en anden afspilningskvaliet. Tænk at jeg virkelig ■■■■■■■ får de problemer bare med film med mega lav bitrate der er mbps
Beskeden om at forbindelsen ikke er hurtig nok har ikke rigtig noget med portforwarding at gøre. Men din portforward peger på en ip adresse, hvor din plex server er - hvis din plex server ikke har en fast ip, skal du jo ændre din portforward hele tiden.
Beskeden om at forbindelsen ikke er hurtig nok får du på alle dine enheder? også dit AppleTV som er forbundet via lan kabel?
For altid? Du bruger en masse tid på at lære at forstå hvordan netværk og Plex fungerer. Samtidig accepterer du at det ikke kan fungerer på en dårlig netværksforbindelse - uanset om det så er 4g eller wifi eller noget helt tredje.
Hvad er din upload hastighed fra din plex server? når du køre en speedtest fra den?
Det ved jeg ikke. Så man skal ikke kontrollere ip tildeling?
Ja, alle mine enheder og mit Apple tv.
Min PC er også tilsluttet lan
Hvis man vil bruge sin tid på det - jeg synes personligt det er nemmere at give min plex server en fast ip adresse - så er Plex serveren altid på den ip adresse min portforward peger på.
Så på dit appletv, som er forbundet via lan kabel til en router med lan forbindelse til din plex server, får du beskeden: “The connection is not strong enough to play this video”?
Ja, jeg får også den besked på mit Apple tv. Der er også nogle film hvor jeg ikke får beskeden.
Det burde bare virke med de film der vil lave “Direkte afspilning”.
Hvis du vil have hjælp til at løse dette problem, skal du uploaded logfiler, hvor du:
- genstart plex media server. vent 5 min.
- afspil (fra dit appletv) en af de film, hvor du får den besked: The connection is not…
- afspil indtil du får beskeden. vent så 5 min, download og send log filerne.
Hvordan sætter jeg min plex op på VlC? Hvordan genstarter jeg plex serveren?
VIC? Mener du VLC, som i VLC media player?
Højreklikker på Plex ikonet ved siden af dit ur, og vælger exit. - vent så 2 min. får du starter Plex media server igen.
Ja, VLC Media player. Sagde du ikke jeg skulle vente 5 minutter?
VLC er en media afspiller og Plex kan ikke “sættes op” i VLC. VLC kan bruges som ekstern mediaafspiller til at afvikle medierne i Plex, men det er noget helt andet.
Efter Plex media server er startet igen venter du 5 min. før du starter afspilning.
Okay.
Hvordan afviklerne jeg dem i VLC?
Plex Media Server Databases_2021-08-22_19-37-54.zip (4.4 MB)
Plex Media Server Logs_2021-08-22_19-37-47.zip (3.4 MB)
Her er både databasen og mine logs
Hvordan afviklerne jeg dem i plex med VLC.