Tidskoder afvikles forkert i Plec
Hej guysNu prøver jeg lige på dansk også, for jeg kan umuligt være den eneste med dette problem:
Jeg er begyndt at eksperimentere med MakeMKV fordi jeg vil digitalisere mine Blue-Ray skiver. Jeg har installeret MakeMKV og købt en Blue-Ray brænder, og alt går fint. Jeg kan rippe en Blue-Ray på noget der ligner 40 min. med en spritny Mac Mini.
Det resulterer i en STOOOR fil (20-30GB) og selvom jeg kan pakke dem ned til en 1/3 af oprindelig filstørrelse i Handbrake er der jo lige dét med undertekster.
Når jeg afvikler den kæmpe mvk fil i VLC ser alt fint ud, med undertekser og det hele. Men i Plex går der noget galt med tidskoderne på underteksterne. Jeg opdagede det i to omgange: Første symptom var, at en undertekst ikke forsvandt før en ny kom på. Det gav et overlap på en par frames (hvilket dog er meget tydeligt og virkelig grimt). Dernæst fandt jeg ud af at hver eneste undertekst havde en varighed på 20 sekunder.
Altså: Hvis der efter en replik følger en passage i filmen uden tale, bliver seneste undertekst siddende i 20 sekunder. Kun hvis der kommer en ny undertekst bliver den eksisterende erstattet og forsvinder, men altså med det synlige og grimme overlap.
Jeg kan umuligt være den eneste dansker der har prøvet denne fremgangsmåde? Og er der nogen af jer der har forsøgt at trække underteksterne ud til seperat brug eller så Handbrake kan se dem i en transkodning? Eller fundet en løsning på problemet?