Yousee streaming og optagning

Hej
Er der nogle som har erfaring med at bruge Plex vis og optage funktionen med yousee. Da tv signalet er kodet har jeg lidt svært ved at forstå hvordan det skulle kunne lade sig gøre? Henter i signalet via Http??

Jeg har en HD Homerun
https://www.silicondust.com/product/hdhomerun-quatro-eu/

Hej
Vil det sige at du har Koblet HDMI udgange fra din YouSee boks til denne her boks.
Denne her boks bliver nødt til at hente det i afkodet signal fra YouSee boksen?
Jeg har en Cisco tv boks (med tilhørende router) fra yousee (se link)
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/install-tvboks/cisco/kablet/art

Mange hilsner fra Carsten

Nope, antenne ind i HD kassen, samt netstik, hvorefter Plex finder den over dit lokale net.

Hej
Tak for dit svar.
Det er bare noget jeg ikke helt forstår. For det første kan boksen du henviser til kun videredistribuere Ukrypteret signal og jeg mener bestemt at signalet fra yousee er krypteret. For det andet så siger du at du skal bare sætte antennestikket i. Det betyder også at du får signalet via et antennestik. Jeg får mit via internettet (IPTV) som vist i linket på tidligere svar. Men ideen så ellers lovende ud, så tak for det :sunglasses:

Hvis IPTV er det eneste du har, så er det ikke muligt, og ja, så er det krypteret

1 Like

Ja, havde det på fornemmelsen. Kunne dog være at der var en som havde fundet en workaround på det.
Men tak for din tid og indput.:+1:

Hej.
Er kommet lidt sent ind i denne sag.
Der er en anden mulighed som ikke kræver en HD homebox.
Yousee signal via Google Chrome ( KUN CHROME DUR) Så kan du bruge Open Broadcast Service (aka OBS freeware) til at optage med ( har også timer funktion).
ulempe er at Chrome endnu ikke understøtter surround.
Jeg har en Minix U1 box, ældre sag men app’en funger…

1 Like

Super
Det vil jeg prøve. Men hvis OBS kan optage via http, er det lidt besynderligt at Plex ikke kan, eller kan det??? Nogle som har fået det til at virke med yousee via internettet?

Hejsa

jeg har endnu ikke prøvet om Plex kan. Jeg er selv interesseret i at vide om Plex kan “se” min MINIX på netværket og derved optage hvad den “viser”…

OBS virker med Yousee…

og hvis du så bruger Handbrake til at redigere længde og format har du et udemærket klip.

OBS kan optage surround Chrome kan bare ikke afspille det…

Ja altså det mest optimale ville være hvis vi fik signalet via et coax kabel. Så kunne man anvende en splitter med tilhørende tuner, for så at streeme det til Plex serveren over LAN. Så kunne man optage på flere kanaler samtidig uden alt mulig tilretning.

Men nu har jeg home trio, som distribuere signalet via hoved boxen (den med Harddisken) til de andre slave-boxe. Kunne nu være fedt hvis man kunne få hoved boxen til at tro at det er en af slaverne den tillod adgang til, hvor det så var en klon, som sendte det videre til plex serveren… Jeg er ikke typen som normalt bare acceptere at det ikke kan lade sig gøre, så hvis der er nogle som har nogle ideer er alle input velkommen.

Godmorgen.

Har samme tilgang til det som du har, det må kunne lade sig gøre…

Jeg overvejer at teste PLEX PASS op imod min minix, har også et Hauppauge tv-tuner PCI kort som jeg vil prøve med… Det har en coax tilslutning.

Skal nok lige lægge en melding her hvis jeg får det til at virke.

Har lige testet op imod MINIX, Plex kan ikke identificere den på netværket.
Vil så prøve op imod mit Hauppauge HVR-1400 (er ikke officielt understøttet).

Fedt. Jeg lover at skrive her hvis jeg får det til at virke. Der går lige en uges tid inden jeg er hjemme til at eksperimentere.

OBS er et “Screencapture” software. Jeg havde lidt bøvl med at sætte lyd og video op i forhold til mit system, du kan have lidt problemer i forhold til “avancerede indstillinger” da det ikke accepterer alt.
Men det virker fint.

Har forresten testet op imod min Hauppauge HVR1400 hertil morgen, Den kunne godt se modulet, men ikke finde nogle kanaler.
Tænker det skyldes at softwaren er forældet i forhold til kanal standarder idag.
Overvejer SERIØST om jeg skal købe en HDHomerun…

@dane22
Hvad er dine erfaringer med lyd (5.1 vs. Stereo)og kvalitet med HDHomerun?
Og hvilket format kommer de optagede filer ud i?? Kan man redigere dem ??

Aner desværre ikke, da jeg aldrig har prøvet HDHomerun.

Hi
Jeg fik lige et par idér.
Er godt klar over at de er lidt i den grå Zone :wink:

1. Boksen kører Windows CE 5.0 og kommunikere med andre tv bokse i husstanden. Hvis denne kommunikation blev analyseret med fx Wireshark, kan man undersøge om man kan opsnappe den broadcast som hoved boksen i stuen, sender til slaven og dirigere den til PLEX ip??

2. Er det mon muligt at komme ind i selve WinCE styresystemet på boksen, så broadcast kan sendes til PLEX serveren kontinuerligt??

Jeg har ikke givet op endnu.

Vender tilbage når/hvis jeg har noget nyt.

Hej, jeg er ny i Plex faget, men er løbet ind i et problem.
Jeg læste en artikel om vidunderlighederne med HDHomeRun Expand med 4 tunere og Plex:
https://www.neowin.net/news/synology-plex-and-hdhomerun-how-to-cut-the-cord-forever
Så jeg anskaffede hele molevitten og købte også en ny Synology DS 918+ for at få mere tempo på. Jeg bruger Slingbox da jeg bor i Spanien, men det er jo lidt klodset at rode med, så jeg håbede jeg havde fundet “de vises sten” og kunne slippe af med 3 stks. Slingbox.
Alt installeret uden problemer, bortset fra det er umuligt at opsætte guide delen i DVR opsætningen. HDHomeRun finder fint alle mine yousee kanaler, men Plex kan ikke finde de tilsvarende guide kanaler. Dog kunne jeg finde de fleste ved at forsøge mig med alle leverandører af data, men manglede flere kanaler.
Jeg prøvede så at installere HDHomeRun’s setup og det gik bare som smurt og alle kanalerne var der bare og med tilhørende EPG.
Er det en fejl hos Plex eller hos mig der mon gør sig gældende?
Håber nogen er klogere end mig på det her felt -:slight_smile: ??

Kurt