Efter att ha kört engelska som språk, så övergick jag till svenska i samband med 0.8.
Jag är imponerad av hur bra det har blivit nu. 
Där är ju ett par småsaker t ex “till” och “på” som tas upp här ovanför, men de som retar mig mest i det dåliga oslo-vädret är “Lätta skurar i the närområdet”.
Hade kanske varit något att tänka på till nästa uppdatering.
Haha. Får lite Henrik Schyffert-vibbar =)
Angående “Titta på Filmer”. Den engelska versionen “Watching Videos”.
Eftersom det rör sig om alla möjliga former av videokällor så som TV, Film, Musikvideos mm.
Varför inte döpa om det till
“Videokällor”
Respektive “Hanter Videokällor”.
Då kan man döpa om “Se på Biofilmer” till “Se på Filmer”.
Bra förslag! Vad tycker andra?
Mycket bra förslag.
go for it!
Idag är det återigen skurar i the närområdet 
Är det nåt man kan göra nåt åt?
Hur gick det med den där weblösningen för översättning?
Ska kolla på det om jag får tid imorrn, kommer vara en bakisdag 
OBS: Denna förändring gäller enbart för Plex 0.8.2
Ok grabbar och tjejer. Första modden är klar. Denna ändrar:
- “Titta på Filmer” till “Hantera Videokällor”
- Ändrar “Biofilmer” till “Filmer”.
- Ändrar från “Lyssna till Musik” till “Lyssna på Musik”.
Jag har inte skickat in detta till utvecklarna och jag vet inte om jag ska göra det heller. Måste kolla med dom ifall de anser att det är ok att förändra betydelsen så mycket. Om det inte är ok med dom så kan jag snabbt göra om denna förändring för varje version.
ZIP-filen jag bifogar här innehåller två XML-filer som ni måste lägga in på rätt ställe i Plex.app. Jag har skickat med en PNG-fil per XML som visar var ni ska lägga XML:erna. Kom ihåg att ändra namnet på orginalfilerna först, så ni kan återgå till dom senare ifall ni inte gillar mina förändringar.
adarkmind: Jag har INTE löst problemet med “The Närområdet”. Men jag ska ta mig en ■■■■ på det också nu, och förhoppningsvis går det lösa.
OBS: Denna förändring gäller enbart för Plex 0.8.2
Jag tror att detta löser problemet med “the närområdet”. Samma sak här. I ZIP-filen ligger en bild som vissar vilken fil ni ska ersätta. Spara den gamla först dock, döp om den till typ ORGINALstrings.xml, och sedan kopierar ni in denna som jag ändrat.
Om den funkar så ska jag prata med utvecklarna om att kasta in denna.
Hojta till om vad ni tycker. Vad blev bättre, vad blev sämre… och framförallt, funkar dessa förändringar överhuvudtaget?
Ok, hittade en felaktighet, så här kommer en korrigerad variant av de första två filerna. Använd dessa istället. Secondstring.zip är dock fortfarande korrekt.
Detta är mycket bättre än tidigare och det är väl det som är viktigt, hoppas få se detta i 0.8.3...
Skulle vara kanon om några av er kunda ladda ner dessa filer, installera dom, och testa dem. Känna er för liksom. =)
Vid en snabb genomgång ser det bättre ut efter dina ändringar, och framförallt är det mer logiskt.
Att man sen kommer att sitta o leta efter “biofilmerna” av gammal vana en stund framöver får man bara ta… 
Huruvida “the närområdet” fungerar får jag ingen koll på nu då det faktiskt är sol här idag, hinner inte lägga till nån plats där det regnar just nu.
Tack för den första ändringen, den blev kanon.
Vad hände med Kontrollera Väder? 
Oj, den glömde jag helt. Ska fixa det ikväll om jag får tid.
Något annat jag glömde?
Sådär, nu bör det stå “Kolla Väder”. Har inte tillgång till Plex just nu så jag vet inte säkert att det fungerar. Men jag har svårt att se att jag gjort bort mig på denna enkla ändring. Det enda problem som kan ha skapats är att ordet “Kontrollera” bytts ut någon annanstans också, men jag tror inte det.
Här kommer nya zippen.
Nu har jag hunnit titta igenom Plex lite grann extra efter alla förändringar, och har hittat en liten jobbig grej. Då man ändrar till “Videokällor” så ändras också det till “Videokällor” i Inställningar, istället för “Video”. Blir underligt. Bara så ni vet om det.
Några synpunkter på detta? Känner mig inte komfortabel att skicka in en översättningsrättning som skapar fel på ett annat ställe. Kännes direkt ologiskt att det kommer stå “Videokällor” under Inställningar, istället för “Video”.
Måste tyvärr meddela att det idag var “skurar i the närområdet” igen…
Frågan är om jag inte skulle sakna det om det försvann, men nä, rätt ska ju helst vara rätt.